مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵:

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس، گامی مهم در راستای تقویت معنویت در فضای آموزشی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، در آیین افتتاح وضوخانه دبستان شاهد حضرت زینب (س) بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس تأکید کرد و این اقدام را گامی مهم در راستای تقویت معنویت در فضای آموزشی دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۶۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس، گامی مهم در راستای تقویت معنویت در فضای آموزشی است

آیین افتتاح وضوخانه دبستان شاهد حضرت زینب (س) امروز ۱۰ مهرماه همزمان با برگزاری مراسم شور عاطفه‌ها و با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، علی فلاحتکار؛ قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، جعفر صباغیان؛ قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره)، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران به همراه معاونین و سایر مسئولین اداره کل شهر تهران حضور داشتند.

ساخت این وضوخانه در راستای تقویت فضای معنوی و تربیتی مدارس و در جهت ترویج آموزه‌های دینی میان دانش‌آموزان انجام شده است. در این راستا، مسئولین حاضر در مراسم بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس تأکید کرده و این اقدام را گامی مهم در راستای تقویت معنویت در فضای آموزشی دانستند.

محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران این پروژه گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس، گامی مهم در راستای تقویت معنویت در فضای آموزشی برای دانش آموزان است و ایجاد چنین فضاهایی در مدارس، علاوه بر اینکه دانش‌آموزان را به انجام تکالیف دینی خود تشویق می‌کند، حس همبستگی و وحدت را در بین آنان تقویت کرده و به رشد معنوی آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

 وی همچنین افزود: توجه به نیازهای فرهنگی و معنوی دانش‌آموزان از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است و برگزاری چنین پروژه‌هایی به ارتقای سطح تربیتی دانش‌آموزان کمک می‌کند و ارزش‌های دینی و اخلاقی از سنین پایین در آن‌ها نهادینه می شود و این موضوع تأثیرات مثبت زیادی در آینده آنان خواهد داشت.

همزمان با افتتاح این وضوخانه، مراسم شور عاطفه‌ها نیز با شور و نشاط خاصی در مدرسه برگزار شد. دانش‌آموزان با مشارکت در این حرکت معنوی و اهدای کمک‌های خود، روحیه تعاون و همدلی را نشان داده و از این طریق به هم‌کلاسی‌های نیازمند خود یاری رساندند. این برنامه‌ها نشانگر روحیه همکاری و نوع‌دوستی میان دانش‌آموزان و جامعه مدرسه بود.

در پایان مراسم، وضوخانه جدید با اقامه اولین نماز جماعت در فضای مدرسه به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار