نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی:

فهم سیاسی، قدرت مدیریت، شجاعت و آینده‌نگری سید حسن نصر الله کم نظیر بود

باید جان فدا کرد و در مقابل ستم ایستاد

تهران ( پانا)- برگزاری مراسم سوگواری شهادت سید حسن نصرالله در حرم عبدالعظیم حسنی به همراه تلاوت قرآن و سخنرانی سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس و مداحی حمید رمضان پور انجام شد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
فهم سیاسی، قدرت مدیریت، شجاعت و آینده‌نگری سید حسن نصر الله کم نظیر بود

سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در مراسم سوگواری سید حسن نصر الله گفت: جنایتکارانی سال‌های متمادی آمدند خانه کاشانه این عزیزان فلسطینی را قصب کردند، اینها را از شهر و دیارشان بیرون کردند. هر روز و هر شب بر سر اینها بمب ریختند و با سلاح‌های مختلف آنها را به شهادت می‌رسانند و خانه‌هایشان را می‌گیرند و با  بلدوزر خانه‌هایشان را خراب و مزارع شان را از بین می‌برند. آیا اینها حق دفاع ندارند! و باید بگذارند  که این  اسرائیل خطرناک نقشه پلیدش را  که همچنان می‌گفت از نیل تا فرات را ضمیمه می‌کنند به اسرائیل، آیا باید این اتفاق بی افتد!

وی در ادامه بیان کرد: نتانیاهوی کودک کش جنایت کار همین حرف را  در سازمان ملل می‌زند و آنها متاسفانه به یک جنایکار جنگی  اجازه می‌دهند بیاید پشت تریبون  این حرف‌ها را بزند و انگار نه انگار و در نهایت به تجلیل از قوم یهود بپردازد. از اول هم این بوده از اول هم بهانه بوده و اگر فرصت پیدا کنند، تمام منطقه را به خاک و خون  می‌کشند و نگران هم نیستند.

قاضی عسکر  افزود: ۴۱ هزار خرده‌ای شهید عمدتا  هم زن و بچه، این را پشت تریبون سازمان ملل می‌گویند که  ما بیش از ۴۰ هزار تروریست کشته‌ایم. این جنایتکار می‌گوید این همه زن و کودک شیر خوار تروریست هستند. پس این حرفی که اینها می‌زنند نادرست است در چنین زمانی باید جان را فدا کرد و جلو آمد و کاری کرد که جلوی ستم گرفته شود و از نظر اندیشه دینی نیز اینها دفاع از خود داشتند و کارشان کاملا شرعی بوده و در مقابل دشمن جنایتکار کار ایستادند و فراخوان حق از این دفاع را در دنیا سر دادند.

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: باید به این گذر تاریخی توجه کرد قبل از انقلاب و بعد انقلاب شیعیان در لبنان از محروم‌ترین طبقه اجتماعی بودند، قدرت نداشتند و  تهدید می شدند. خدا رحمت کند شهید چمران و شهید موسی صدر بزرگوار که با توطئه خائنانه ایشان را شهید کردند. شهید چمران به دنبال برنامه شهید موسی صدر کاری کرد که اینها از این حالت بیرون آیند و شیعه عزت پیدا کنند.

قاضی عسکر افزود: آنها توانستند به این هدف برسند و در ادامه این راه کسانی آمدند و سر سلسله دار شدند از جمله شهید سید عباس موسوی که  قبلا دبیر کل حزب الله لبنان بود  و بعد هم شهید سید حسن نصرالله که یک روستا زاده بود مثل حاج قاسم سلیمانی که حاج قاسم هم از یک روستا اطراف کرمان آمد و این همه افتخار و سربلندی آفریدند. روحیه انقلابی ایشان با جمعی از علمای لبنان باعث شد آنها بروند شورای مرکزی حزب  الله و بعد از آن شهید موسوی اولین دبیر کل حزب الله لبنان شد.

وی در آخر گفت: سید حسن نصر الله این مرد بزرگ از نظر فهم سیاسی،  قدرت مدیریت از جهت شجاعت و دلاوری واقعا کم نظیر بود آینده نگر بود. یکی از همین کارهای ایشان تبدیل حزب الله لبنان به قدرت بزرگ در لبنان و بعد هم در منطقه و خاورمیانه بود  و بعد هم شد سید مقاومت و توانست تلاش خود را در جبهه مقاومت توسعه دهد. توانست اعتماد همه مذاهب را در لبنان جمع کند و او همان رفتاری را که با شیعه داشت با مسیحی هم داشت با اهل سنت داشت و واقعا مثال زدنی است رفتارش و باید از ایشان درس بگیریم و راهشان را ادامه دهیم.

خبرنگار : حدیثه ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار