معاون پرورشی و تربیت‌‎بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:

همکاری مدارس با نهادهای بهداشتی، نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با تأکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، همکاری مؤثر میان مدرسه، خانواده و نهادهای بهداشتی در اجرای موفقیت‌آمیز طرح نماد و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان را مهم دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۴۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
همکاری مدارس با نهادهای بهداشتی، نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دارد

جلسه هماهنگی طرح «نماد» در مدارس منطقه ۵ تهران با حضور مسئولان آموزش و پرورش و کارشناس بهداشت منطقه به منظور بررسی و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) با حضور جواد شعبانی (معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵)، سیدمحمدجواد سجادیان (مسئول مشاوره)، فرحناز خواجه (کارشناس بهداشت)، صدیقه قلندری (مدیر کلینیک مهر) و کارشناسان مرکز بهداشت شمال غرب یک تهران برگزار شد.

در این جلسه محورهای مهمی مانند بوفه مدارس، تأمین مکمل‌های تغذیه‌ای دانش‌آموزان، معاینه دندان‌های آن‌ها و ارجاع به مراکز بهداشت مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تأکید ویژه‌ای بر برگزاری جلسات آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان در راستای ارتقای آگاهی آن‌ها در مورد سلامت جسمی و روانی شد.

جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در این جلسه عنوان کرد: طرح نماد که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس طراحی شده، بر محورهایی مانند اطلاع‌رسانی دقیق از طریق مدرسه، ایجاد ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، کنترل همسالان و گروه دوستان، ارتقای سواد رسانه‌ای والدین و آگاه‌سازی عمومی از طریق رسانه‌ها استوار است. از جمله برنامه‌های کلیدی این طرح می‌توان به تقویت مهارت «نه گفتن» به دخانیات و رفتارهای پرخطر، فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از گرایش به مواد مخدر و پیشگیری از روابط ناسالم در بین دانش‌آموزان اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد: طرح نماد با هدف تقویت مهارت‌های اجتماعی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در مواجهه با چالش‌های دوران نوجوانی به‌ویژه در زمینه پیشگیری از گرایش به دخانیات، مواد مخدر و روابط ناسالم طراحی شده است. همکاری مؤثر میان مدرسه، خانواده و نهادهای بهداشتی می‌تواند نقش مهمی در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان ایفا کند.

در پایان جلسه، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح در مدارس منطقه انجام و مقرر شد جلسات آموزشی بیشتری با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان و والدین برگزار شود تا زمینه‌ساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت سلامت عمومی در بین دانش‌آموزان باشد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار