مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵:

بزرگ‌ترین رسالت دانش‌آموزان الگو قرار دادن ارزش‌های اخلاقی و انسانی و تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن و افتخارآمیز برای سربلندی میهن عزیزمان را یک وظیفه همگانی دانست و رسالت بزرگ دانش‌آموزان را الگو قرار دادن سیره شهدا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بزرگ‌ترین رسالت دانش‌آموزان الگو قرار دادن ارزش‌های اخلاقی و انسانی و تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن است

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، دانش‌آموزان مدرسه پروفسور حسابی با حضور در حسینیه شهید گمنام منطقه ۵ تهران در مراسم غبارروبی مزار شهید گمنام، شرکت و با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین نسل جوان برگزار شد.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، معاونین و کارشناسان مجموعه پرورشی منطقه، مدیر و مربیان مدارس در این مراسم حضور داشتند و به همراه دانش‌آموزان به تکریم مقام شهدا پرداختند.

در ابتدای جلسه، یکی از دانش‌آموزان به نمایندگی از سایرین، میثاق‌نامه‌ای با شهید گمنام قرائت کرد که در این میثاق‌نامه، دانش‌آموزان تعهد کردند که همواره ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و با تلاش در مسیر کسب علم، صداقت و ایستادگی در برابر ظلم، پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون شهیدان باشند.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: دانش‌آموزان باید اهداف و راه شهدای عزیز را در پیش بگیرند و با جدیت در مسیر علم و دانش گام بردارند تا با لزوم پایبندی به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن و افتخارآمیز برای سربلندی میهن عزیزمان که یک وظیفه همگانی است، رسالت بزرگ خویش را به بهترین شکل به انجام برسانند.

مطلبی با طرح سوالاتی از دانش‌آموزان، ضمن شناسایی دانش‌آموزان مستعد و مشتاق به آن‌ها قول داد سفر به مشهد و همچنین سفر به شمال ایران را به‌عنوان هدیه تقدیم کند و افزود: این اقدام، انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل و تلاش بیشتر در راستای اهداف آموزشی، تربیتی و فرهنگی شما دانش‌آموزان آینده‌ساز است و تلاش و پشتکار شما همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ابراهیم مشایخ، مسئول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش منطقه 5 تهران نیز گفت: شهدای دانش‌آموز، نمونه‌ای از جوانانی بودند که با وجود سن کم، درک عمیقی از مسئولیت، ایمان و ایثار داشتند و جان خود را برای دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی همچنین در ادامه به شهدای غزه اشاره کرد و افزود: شهدای غزه نیز همچون شهدای ما، با شجاعت و استقامت در برابر ظلم و ستم ایستادند و خون پاکشان نه تنها مرزهای جغرافیایی بلکه مرزهای انسانی را درنوردید تا نمادی از مقاومت و آزادگی باشند.

مسئول انجمن و اولیاء با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که فرموده است: "کودکان را به خاطر پنج چیز دوست می‌دارم: اول آن‌که بسیار می‌گریند، دوم آن‌که با خاک بازی می‌کنند، سوم آن‌که دعوا کردنشان همراه با کینه نیست؛ چهارم آن‌که چیزی برای فردا ذخیره نمی‌کنند و پنجم آن‌که می‌سازند و سپس خراب می‌کنند (به آن دلبستگی ندارند)" گفت: این حدیث بر اهمیت بی‌کینه بودن، دلبستگی نداشتن به مادیات‌ و حفظ روحیه پاک و معصومیت کودکان تأکید دارد که دانش‌آموزان باید از آن درس بگیرند و در مسیر زندگی خود به‌کار گیرند.

‌این برنامه، فضایی معنوی و روحیه‌بخش‌ ایجاد کرد و دانش‌آموزان با روحیه‌ای سرشار از عشق به میهن و آرمان‌های انقلاب، مراسم را به پایان رساندند.

خبرنگار : سمیه خانی عکاس : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار