مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

هر سال با فرا رسیدن مهرماه، بهار تعلیم و تربیت رخ می‌نماید

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران طی پیامی، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک و تهنیت گفت.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هر سال با فرا رسیدن مهرماه، بهار تعلیم و تربیت رخ می‌نماید

متن پیام علیرضا کریمیان به شرح زیر است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

حمد و سپاس خداوندی را سزاست که ما را به راه بندگی خود هدایت کرد تا همواره آزاده باشیم و بر ما به وجود پیامبر رحمت، نبی اکرم(ص) و ولایت ائمه معصومین(ع) منت نهاد تا در کشتی هدایت از دریای طوفانی حوادث، ناملایمات و انحراف‌ها به سلامت گذر کرده و نجات یابیم.

هر سال با فرا رسیدن مهرماه، بهار تعلیم و تربیت رخ می‌‌نماید و تجلی‌‌بخش احساس طراوت و نشاط علی‌الخصوص در جامعه دانش‌آموزی می‌شود. ورود هزاران دانش‌آموز به مدارس شهر تهران، خبر از اراده عالمانه یک جامعه برای ارتقای سطح دانش و معرفت فرزندان خود دارد. این مسیری است که زمینه تحقق استعدادهای بالقوه را در مسیر رشد و کمال قرار می‌دهد و احساس معنوی حاصل از یادگیری و آموزش را در کام نسل نوجوان و جوان، فرهنگیان و خانواده‌ها چند برابر می‌کند.

امسال مهرماه، مزین به مهر محمدی است. مهری که همیشه واژه‌های پرمعنایی با خود داشته و در تعلیم و پرورش نسل آینده‌ساز این مرز و بوم هر آن‌چه از انسان و انسانیت بوده را تلالو بخشیده است، متبرک به نام پیامبر مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) است.

به راستی این ماه، متعلق به دانش‌آموزانی است که شاید به ظاهر اکنون اندیشمندانی کوچک پشت نیمکت‌های کلاس درس مدارس باشند ولی با افکاری خلاق و بزرگ‌منشانه آینده‌سازان تمدن نوین ایرانی اسلامی هستند که همه با هم، یکصدا ایران را در سایه مدرسه قوی، ایرانی قوی خواهند ساخت.

اینجانب با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهر تهران، از خداوند بزرگ، توفیق همگان را برای داشتن سال تحصیلی پرتلاش، مفید و تعالی بخش با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های مدارس در جهت اعتلای اندیشه و معرفت دینی، افزایش ایمان و امید، مسئولیت‌‌پذیری، خودباوری، رشد اخلاقی، خلق ابتکارات عالمانه، تولید علم و فناوری و افزایش احساس نشاط مسالت دارم.

تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام ربیع‌الاول که هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر خدا(ص) و امام جعفر صادق(ع) در آن قرار دارند را به فال نیک گرفته و یاد و نام تمام رزمندگان، ایثارگران و شهدای والامقام دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم؛ چرا که آنچه امروز از امنیت و اقتدار و آرامش داریم مرهون ایثارگری شهدای این مرز و بوم است.

آموزش و پرورش شهر تهران با تمام قدرت و توان، تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را برای غنابخشی به آموزش و یادگیری دانش‌آموزان عزیز مدارس شهر تهران فراهم آورده است، دبیران و معلمان بزرگوار که هریک سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه علمی هستند و مشتاقانه آمادگی دارند تا دانش و تجارب خود را در اختیار دانش‌آموزان تشنه و طالب علم و پژوهش خود قرار دهند، مدیران و کارکنان ادارات آموزش و پرورش مناطق نوزده‌گانه شهر تهران آماده خدمت‌رسانی و راهنمایی فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا هستند.

امید است با الطاف الهی بتوانیم بهترین استفاده را از فرصت‌های موجود برای تحقق کمالی که نظام آموزش و پرورش ایران اسلامی بر مبنای تحقق سند تحول بنیادین و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانیه راه‌گشای گام دوم انقلاب مستحق آن هستند داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار