معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۵ تهران:

مسائل دینی و اخلاقی، کلید شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۵ تهران، توجه به مسائل دینی و اخلاقی در مدارس را نقش کلیدی در شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای اجرای طرح‌هایی مانند طرح امین تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مسائل دینی و اخلاقی، کلید شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان است

جلسه هماهنگی مربیان طرح امین مدارس منطقه ۵ تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور جواد شعبانی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، حوریه رضایی؛ کارشناس قرآن و عترت و عباسی؛ نماینده طرح امین حوزه علمیه، در دفتر معاونت پرورشی برگزار شد.

در این نشست، جواد شعبانی ضمن تأکید بر اهمیت تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان، به ضرورت تقویت برنامه‌هایی نظیر نماز، امر به معروف و نهی از منکر، و جشنواره‌های پرورشی مانند علمدار و مصباح‌الهدی اشاره کرد. وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه ارائه داد و ساماندهی مربیان طرح امین را از اولویت‌های مهم تربیتی مدارس دانست.

معاون پرورشی و تربیت بدنی افزود: توجه به مسائل دینی و اخلاقی در مدارس نقش کلیدی در شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان دارد و برنامه‌ریزی صحیح برای اجرای طرح‌هایی مانند طرح امین می‌تواند این هدف را محقق کند. تلاش ما بر این است که با همکاری موثر میان مدارس و حوزه علمیه، محیطی مناسب و پویا برای پرورش معنوی و تربیتی دانش‌آموزان فراهم کنیم.

حوریه رضایی، کارشناس قرآن،نماز و عترت، در ادامه جلسه به اهمیت ترویج آموزه‌های قرآنی در مدارس پرداخت و بر نقش این برنامه‌ها در تقویت معنویات و اخلاق دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: اجرای برنامه‌های قرآنی و تربیتی منجر به افزایش علاقه و مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های معنوی مدرسه می‌شود.

سپس نماینده طرح امین حوزه علمیه، نیز به اهمیت نقش این طرح در ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدارس و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بر تداوم همکاری‌ها برای بهبود کیفیت تربیت دینی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: طرح امین تلاش می‌کند تا با ارائه آموزش‌های دینی و تربیتی به مربیان، آنان را در ارتقای سطح تربیتی دانش‌آموزان یاری دهد.

در پایان، اعضای حاضر در جلسه به تبادل نظر پیرامون برنامه‌های آینده و چالش‌های پیش رو پرداخته و بر ضرورت ادامه جلسات هماهنگی تاکید شد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار