نواخته شدن زنگ جشن جوانه‌ها نمادی از شروعی جدید

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، نواخته شدن زنگ جشن جوانه‌ها را نمادی از شروعی جدید برای دانش‌آموزان پایه هفتم دانست و فرصتی تا در فضایی دوستانه و دلنشین، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۲۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ جشن جوانه‌ها نمادی از شروعی جدید

قبل از آغاز سال تحصیلی، زنگ جشن جوانه‌ها همزمان در سراسر کشور به صدا درآمد و فضای مدارس با حضور دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان پر از شور و نشاط شد. این جشن که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فضای آموزشی جدید، معلمان، مدیران، و برنامه‌های سال تحصیلی طراحی شده است، به طور ویژه برای دانش‌آموزانی که از مقطع ابتدایی وارد دوره متوسطه اول می‌شوند برگزار شد.

محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، در آیین برپایی جشن جوانه‌ها ها در دبیرستان دوره اول ایوب آزاد، به استقبال از دانش‌آموزان جدید پرداخت و گفت: جشن جوانه‌ها نمادی از شروعی جدید برای دانش‌آموزان است. این مراسم فرصتی است تا دانش‌آموزان با همکلاسی‌های خود آشنا شوند و در فضایی دوستانه و دلنشین، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در این جشن، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدرسه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تشریح شده و تقویم اجرایی سال تحصیلی شامل کلیه فعالیت‌ها و رویدادهای علمی، فرهنگی و ورزشی که برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده، در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. هدف اصلی این برنامه‌ها، کمک به دانش‌آموزان برای سازگاری بیشتر با محیط جدید و ایجاد انگیزه و علاقه در آنها برای ادامه مسیر تحصیلی‌شان است.

در این مراسم نمادین که با حضور جمعی از معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و اولیای آنها برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا شد که باعث افزایش روحیه جمعی و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان شد. 

این جشن‌ فرصتی عالی برای دانش آموزان پایه هفتم و آشنایی بیشتر با برنامه‌های مدرسه و تعامل نزدیک‌تر با معلمان و مدیران بود.

مطلبی در پایان از معلمان خواست با توجه ویژه به مسائل روحی و عاطفی دانش‌آموزان، آنها را در این دوره حساس از زندگی تحصیلی‌شان همراهی کرده و حمایت کنند. وی همچنین از برنامه‌های متنوع که در طول سال تحصیلی برای رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان تدارک دیده شده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این فعالیت‌ها بتواند زمینه‌ساز موفقیت و پیشرفت دانش‌آموزان در مسیر تحصیل و زندگی باشد.

این جشن در سایر مدارس منطقه نیز با برنامه‌های مشابه برگزار شد و فضای مدارس با حضور پرشور دانش‌آموزان تازه‌وارد پر از انرژی و انگیزه برای شروع یک سال تحصیلی جدید شد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار