مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:

آموزش حق طبیعی هر کودک است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و به منظور حمایت از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار، آموزش را به عنوان حق طبیعی هر کودک عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حق طبیعی هر کودک است

طرح حمایت از دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و جمع‌آوری لوازم‌التحریر، لباس فرم و کفش برای دانش‌آموزان این مناطق با هدف کمک به خانواده‌هایی که توانایی تامین ملزومات تحصیلی فرزندان خود را ندارند در منطقه 5 تهران اجرا می‌شود و با استقبال گسترده مردم، خیرین، مدارس و اولیای دانش‌آموزان مواجه شده است. مدت اجرای این طرح به دلیل نیاز بالای مناطق محروم تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ تمدید شده است.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اهمیت این طرح در خصوص اهداف و ضرورت‌های اجرای آن گفت: «این طرح با هدف تحقق عدالت آموزشی و فراهم‌سازی شرایط تحصیل برابر برای همه دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به مرحله اجرا درآمده است. آموزش به عنوان حق طبیعی هر کودک نباید به‌واسطه مشکلات اقتصادی از دسترس خارج شود. از همین‌رو تلاش داریم با کمک‌های مردمی، نهادهای خیریه و همت مدارس منطقه، لوازم تحصیلی و ضروری این دانش‌آموزان را فراهم کنیم تا هیچ دانش‌آموزی بدون امکانات مناسب وارد سال تحصیلی جدید نشود.»

وی افزود: «خوشبختانه این طرح تاکنون با استقبال خوبی روبه‌رو بوده و اقلام زیادی از سوی مردم و خیرین جمع‌آوری شده است.»

مطلبی با قدردانی از همت و مشارکت فعال مدارس و اولیای دانش‌آموزان منطقه ۵ تهران بیان کرد: «با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و نتایج مثبت این طرح‌ها، امیدواریم امسال نیز با همکاری همه نیکوکاران و مردم بتوانیم نقش موثری در ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ایفا کنیم.»

در این طرح، اقلامی نظیر لوازم‌التحریر، کیف و کفش، لباس فرم مدارس و سایر ملزومات تحصیلی جمع‌آوری و پس از بسته‌بندی به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده خواهد شد. این اقلام با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده به مناطق محروم ارسال می‌شود و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مهلت ارسال کمک‌ها تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ تعیین شده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر حتی در روزهای تعطیل، اقلام خود را به مدرسه شاهد حضرت زینب(س) تحویل دهند.

اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با انتشار این فراخوان از تمامی خیرین، مردم نیکوکار، مدارس و نهادهای اجتماعی که تاکنون در این طرح مشارکت کرده‌اند، قدردانی می‌کند و از دیگر علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا با پیوستن به این حرکت بزرگ و خداپسندانه، سهمی در ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان محروم کشور داشته باشند و زمینه‌ای برای پیشرفت تحصیلی آن‌ها فراهم کنند.

 

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار