کارگاه آموزش خبرنگاری پانا منطقه ۱۶ تهران برگزار شد

تهران (پانا) - کارگاه آموزش خبرنگاری مقدماتی ویژه دانش‌آموزخبرنگاران پانا با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در خبر‌نویسی، عکاسی، تولید محتوا، رسانه و... در سالن اجتماعات رضایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش خبرنگاری پانا منطقه ۱۶ تهران برگزار شد

دوره آموزش خبرنگاری ویژه پسران منطقه ۱۶ با حضور مصطفی سلیم‌خانی (معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران، مهدی قلی‌زاد (کارشناس فعالیت‌های اردویی منطقه ۱۶)، مهدی مهاجری (مسئول پانا منطقه) و با حضور و تدریس محمدصادق نوری‌تبار (مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران) و جمعی از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به حوزه خبر در سالن اجتماعات رضایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ برگزار شد.

محمدصادق نوری‌تبار، مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران، اصول گزارش‌نویسی، مباحث خبرنگاری، خبر متنی، اهمیت خبر تصویری، خبر ویدیوئی، انواع رسانه، اهمیت رسانه، انواع سبک‌های خبری، مراحل تهیه خبر و ویژگی‌های خبر خوب را آموزش داده و باارزش‌ترین خبر را خبر ویدئویی معرفی کرد.

نوری‌تبار گفت: ملاک‌های بسیاری برای تقویت مهارت خبرنگاری در دانش‌آموزخبرنگاران وجود دارد. برای مثال؛ کلاس‌های بسیاری برای آموزش خبرنگاری در حال برگزاری است که دانش‌آموزخبرنگاران می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها به صورت اصولی و علمی این حرفه را دنبال کنند تا با بهره‌گیری از علم روز بتوانند فعالیت خبرنگاری را انجام دهند.»

وی ویژگی‌های مهم یک خبرنگار را اینگونه تشریح کرد: اعتماد به نفس و مشارکت‌پذیری بالایی داشته باشد، حس کنجکاوی خبرنگار باید خیلی بالا باشد، به خبرنگاری علاقه داشته باشد و علم خبرنگاری را در خود تقویت کند و به این آگاهی برسد که هنگام تهیه خبر باید از چه شخصی در چه مکانی و در چه زمانی مصاحبه انجام دهد و گزارش تهیه کند و در نهایت، یک خبرنگار به عنوان یک الگو معرفی می‌شود؛ لذا در تمام موارد مربوطه از جمله نوع پوشش، رفتار و گفتار، صبوری، تحصیل، پیگیری و... و در راس آن‌ها اخلاق حرفه‌ای باید نمونه باشد.

مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران ادامه داد: خبرنگار باید باهوش باشد و بتواند بهترین زمان و مکان مناسب برای تهیه خبر را پیدا کند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر خبرنگاری در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها و با پشتکار در آینده خبرنگاران خوبی شوند.

وی افزود: روایت صادقانه اخبار و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و داشتن هر مدرسه یک خبرنگار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. فعالیت دانش‌آموزان در حوزه خبری باعث تقویت واژگان، جسارت، افزایش قدرت بیان،  تغییر مثبت در انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و زندگی خواهد شد و مشارکت در مباحث باعث یادگیری بیشتر و پیشرفت چشمگیر دانش‌آموزخبرنگاران می‌شود ولی باید صبوری را در اولویت اول خود قرار دهند.

نوری‌تبار ادامه داد: پوشش خبرهای تربیتی و پرورشی از جمله خبرهای مهم است که پوشش این نوع خبرها بر عهده دانش‌آموزخبرنگاران قرار دارد؛ امیدواریم با تشویق دانش‌آموزان به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزانی آگاه تربیت کنیم.»

خبرنگار : متین عندلیب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار