کارگاه آموزشی خبر‌گزاری پانا منطقه ۱۶

تهران (پانا) - کارگاه آموزشی خبر‌گزاری پانا برای دختران نوآموز خبرنگار منطقه ۱۶ شامل خبرنویسی، سبک‌های خبری و گزارش نویسی با حضور مدیر خبرگزاری پانا شهر تهران و مسئول فعالیت‌های اردویی منطقه ۱۶ در سالن اجتماعات رضایی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی خبر‌گزاری پانا منطقه ۱۶

کارگاه عملی و آموزشی خبر‌گزاری پانا برای دختران نوآموز خبرنگار منطقه ۱۶ شامل: رسانه و فضای مجازی، خبر و خبرنگاری با حضور محمد‌صادق نوری‌تبار مدیر مسئول خبرگزاری پانا شهر تهران، مهدی قلی زاد مسئول فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در سالن اجتماعات رضایی اداره متبوع برگزار شد.

مدیر خبرگزاری شهر تهران در ابتدا جلسه اهمیت رسانه و انواع آن و به صورت جزئی‌تر؛ سبک‌های خبری، خبرنویسی و گزارش نویسی و دیگر موارد را تشریح و اصول خبرنویسی و گزارش نویسی، مراحل تنظیم خبر، عناصر خبری، شرح ارزش‌های خبری، مفاهیم اساسی خبر و سبک‌های خبری در راستای گسترش عرصه فعالیت‌های خبرنگاری پرداخت.

محمد‌صادق نوری‌تبار با اشاره به اینکه نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و باید ضمن استعدادیابی و جهت‌دهی دانش‌آموزان مستعد در این مسیر، آنان نیز به فکر تعیین سرنوشت خود و پیشرفت و توسعه جامعه باشند؛ گفت: تولید محتوا در خبرگزاری، انواع خبرها و به طور ویژه خبر‌نویسی و نیز به صورت کلی حرفه‌ی خبرنگاری، به عنوان یک مهارت کاربردی شمرده می‌شود بنابراین؛ نوجوانان و جوانانی که مایلند در این عرصه و میدان و در واقعه در خبرگزاری پانا در کنار تحصیل فعالیت کنند باید بتوانند علاوه بر مهارت‌های مرتبط با فعالیت‌های خبری، مسئولیت‌پذیری، مشارکت پذیری، اعتماد به نفس، صبر و اخلاق نیکو و در یک کلام سبک زندگی صحیح را نیز کسب کنند.

وی افزود: افرادی که آموزش اصولی می‌بینند موظف هستند به تهیه اخبار صحیح از رویداد‌ها به عنوان ماموریتی اصیل و اجتماعی بنگرند و صداقت و امانت‌داری را در فعالیت‌های رسانه‌ای از جمله اصول اخلاقی و حرفه‌ای در مسیر ترقی و رشد فعالیت‌های رسانه‌ای خود قرار دهند.

در پایان جلسه توضیحاتی درباره تیتر زنی، ویژگی لید‌ها، بدنه خبر‌ها، نقل قول‌های مستقیم و غیر‌مستقیم، مطالبی بیان و نیز اهمیت رعایت نگارش‌، ویرایش و ویراستاری در رسانه عنوان شد. همچنین رعایت امانت‌داری، سرعت عمل و پوشش اخباری که شرایط و ویژه‌گی‌های خبری را دارا باشند با رعایت اصول خبری از مهمترین فعالیت‌های این عرصه بیان شد.

نویسنده : حنانه میرزا حسینی, حنانه میرزا حسینی عکاس : حنانه میرزا حسینی, حنانه میرزا حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار