مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

توانمندسازی معلمان مهمترین و کارآمدترین ابزار کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران توانمندسازی معلمان را مهمترین و کارآمدترین ابزار برای کیفیت‌‌بخشی نظام آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۹۷۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی معلمان مهمترین و کارآمدترین ابزار کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش است

براساس تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای توانمند سازی فرهنگیان معزز، نوزدهمین دوره ی آموزشی فرهنگی تربیتی فرهنگیان شهر تهران به همت سازمان بسیج فرهنگیان پایتخت، باحضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، برخی از اعضای شورای معاونین پایتخت، مسئولین بسیج فرهنگیان شهر تهران در مشهد مقدس برگزار شد.

 علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در نوزدهمین دوره آموزشی فرهنگی تربیتی فرهنگیان بر اهمیت توانمندسازی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت نظام آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: توانمندسازی معلمان یکی از مؤثرترین ابزارها برای ارتقای کیفیت آموزشی است و این امر باید در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد.

کریمیان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، یادآور شد که این ایام فرصتی است تا با تأمل در سیره امام حسین (ع) و قیام عاشورا، از آموزه‌های ایشان بهره‌مند شویم و مسیر حق و عدالت را دنبال کنیم. وی همچنین از تقارن هفته دولت با چهلمین روز شهادت سیدالشهدا بهره برد و به تلاش‌های دولتمردان در خدمت به مردم و کشور اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه توانمندسازی معلمان، بیان کرد که  دوره‌های آموزشی برای متولیان امر تعلیم و تربیت می‌تواند نتایج مثبت تربیتی به همراه داشته باشد. وی همچنین به اهمیت بهره‌گیری از نیروی معنوی و انگیزه در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: معلمان باید با انگیزه و فهم عمیق وارد کلاس‌های درس شوند تا بتوانند آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان ترسیم کنند.

کریمیان بر نقش بی‌بدیل معلمان در نظام آموزش و پرورش تأکید کرده و افزود: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی و توانمندسازی معلمان هستیم.

 وی همچنین گفت: مدرسه باید مرکز ثقل اجرایی سند تحول باشد و نقش معلمان در تحقق این سند اساسی است و سپس به ضرورت تجربه‌‌گردانی و اشتراک‌‌گذاری تجربیات پیشکسوتان با نو معلمان تأکید کرد و افزود که تشکیل نشست‌های گفت‌وگویی برای تحقق یک فهم مشترک از تحول نیز بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در این جلسه از تعامل و همکاری سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در اجرا و طراحی برنامه‌ها قدردانی و تشکر کرد.

خبرنگار : محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار