معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

از برنامه "میثاق تحول " رونمایی شد

نشست تخصصی معاونین پایتخت

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه پایتخت در نشست تخصصی معاونین متوسطه مناطق نوزده‌گانه شهر تهران ضمن تبیین، تدوین و اجرای برنامه‌های مربوطه از ویژه برنامه "میثاق تحول" رونمایی کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۶۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
از برنامه "میثاق تحول " رونمایی شد

نشست تخصصی معاونین آموزش متوسطه شهر تهران در اردوگاه آموزشی تفرحی میلاد دماوند برگزار شد. در این نشست علاوه بر  بررسی و توضیح برنامه‌های حوزه معاونت آموزش متوسطه شهر تهران با بهره‌گیری از نظرات معاونین و همکاران مناطق و بر اساس اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی، بیانیه گام دوم و برنامه‌های وزارت متبوع و ...) به تبیین، تدوین و اجرایی شدن برنامه‌های مربوطه پرداخته شد.

سید رضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا ضمن توجه به توان اجرایی بدنه علمی و اجرایی در مناطق و مدارس، تدوین برنامه مناطق، نیازسنجی، تدوین نظام مسائل، اولویت‌بندی موضوعات، انعطاف‌پذیری برنامه، قابلیت اجرا و سنجه‌پذیری را از مسائل مهم و حائز اهمیت عنوان کرد.

میرزاده، معیار و سنجه موفقیت مناطق را تأثیر برنامه‌ها بر دو عنصر اصلی آموزش و پرورش، یعنی "معلم و دانش‌آموز" بیان کرد و گفت: مناطق بر اساس شاخص‌های تعیین شده در طول سال تحصیلی ارزیابی و رشد آنها در مقایسه با وضعیت موجود خودشان اندازه‌گیری خواهد شد.

وی ضمن تشکر از زحمات همکاران در فرآیند ثبت‌نام‌ها، اظهار کرد: ثبت‌نام علمی، منطقی، عدالت‌محور و سالم، اولین گام مهم در مسیر کیفیت‌ بخشی و اجرای ابرپروژه مهر بوده و نیز از مدیران مدارس و همکاران مناطق خواست با صبوری و آرامش نسبت به هدایت و ثبت‌نام دانش‌آموزان قبول‌شده در امتحانات تجدیدی، به ویژه در پایه‌های ورودی، اقدام کنند.

میرزاده همچنین بر اهمیت ثبت‌نام کتب درسی، سرویس ایاب و ذهاب مدارس، ساماندهی نیروی انسانی و دیگر فرآیندهای آموزشی و پرورشی تأکید کرد و گفت:  سازماندهی و توانمندسازی نیروی انسانی پس از ثبت‌نام صحیح از عوامل مهم کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است.

وی در ادامه افزود: آموزش معلمان زیر هشت سال و مدیران جدیدالانتصاب پیش از آزمون سال تحصیلی به عنوان برنامه‌های اصلی و مهم آموزش و پرورش است و از معاونین آموزش متوسطه خواست تا تمهیدات لازم برای اجرای این برنامه‌ مهم در سطح مناطق را  عملیاتی کنند.

در پایان این نشست از برنامه عملیاتی معاونت آموزش متوسطه شهر تهران با عنوان "میثاق تحول" رونمایی شد.

خبرنگار : آرتمیس رزاقیان؛ ستایش بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار