معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:

کادر پرورشی، نقش اساسی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، کادر پرورشی را دارای نقشی اساسی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دانست که باید با دقت و حساسیت ویژه‌ای انتخاب شوند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن، فرآیند تربیتی را آغاز کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۵۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کادر پرورشی، نقش اساسی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارد

فرآیند مصاحبه تخصصی برای متقاضیان فعالیت در حیطه پرورشی مدارس غیردولتی منطقه ۵ تهران در حال انجام است. این مصاحبه‌ها با هدف شناسایی و جذب نیروهای توانمند و علاقه‌مند به حوزه پرورشی و فرهنگی از طریق جلسات تخصصی که توسط کارگروه و شورای پرورشی این منطقه برگزار می‌شود، انجام می‌گیرد.

این افراد پس از شناسایی افراد علاقه‌مند و توانمند از سوی موسسان مدارس غیردولتی به اداره آموزش و پرورش منطقه، معرفی شده و تحت مصاحبه تخصصی قرار می‌گیرند و پس از ارزیابی سوابق و توانمندی‌های آن‌ها، پذیرفته‌شدگان در چهارچوب انتظارات و وظایف مشخص در مدارس غیردولتی، سازماندهی و به کار گرفته می‌شوند.

جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر فرآیند جذب نیروی انسانی در مدارس غیردولتی گفت: جذب و به‌کارگیری نیروهای پرورشی باید بر اساس معیارهای تخصصی و با نظارت کارشناسانه انجام شود تا ضمن انتقال دانش به دانش‌آموزان به رشد اجتماعی و فرهنگی آنان نیز کمک شود. مدرسه‌ها باید به عنوان مکمل فرآیند تربیتی خانواده‌ها عمل کنند و نقش پررنگی در تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان ایفا کنند.

شعبانی تاکید کرد: کادر پرورشی، نقشی اساسی در تکمیل فرآیند تربیتی دانش‌آموزان دارد و باید با دقت و حساسیت ویژه‌ای انتخاب شوند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن، فرآیند تربیتیِ آغاز شده در خانواده‌ها را به سرانجام برسانند. از این رو بر کیفیت انتخاب این نیروها تاکید ویژه داریم تا بتوانند علاوه بر انتقال ارزش‌ها و اصول فرهنگی، فضایی سالم و پرورشی برای رشد اجتماعی دانش‌آموزان فراهم آورند.

ابراهیم کارگر، مسئول سازمان دانش‌آموزی منطقه ۵ تهران نیز عنوان کرد: داوطلب در فرآیند ارزیابی مربیان پرورشی، مواردی چون توانمندی‌های ارتباطی، میزان آشنایی با اصول و مبانی تربیتی، تجربه کاری مرتبط، توانایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی و مهارت‌های مدیریت بحران‌های اجتماعی و روانی در مدارس به‌دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف از این ارزیابی‌ها، انتخاب افرادی است که نه‌تنها دانش و تجربه لازم را دارند بلکه از توانایی‌های لازم برای ایجاد تعامل سازنده با دانش‌آموزان و کمک به رشد شخصیتی و اجتماعی آن‌ها برخوردار باشند.

کارگر تاکید کرد: مربیان پرورشی باید بتوانند به عنوان یک الگوی رفتاری و اخلاقی، نقشی موثر در تربیت و هدایت دانش‌آموزان ایفا کنند و در این مسیر، ارزیابی دقیق و همه‌جانبه متقاضیان امری ضروری است.

این فرآیند از آغاز شهریور کلید خورده و تا مهرماه ادامه خواهد داشت به‌گونه‌ای که پذیرفته‌شدگان بتوانند با آغاز سال تحصیلی جدید، وظایف خود را در مدارس غیردولتی منطقه ۵ تهران آغاز کنند. آموزش و پرورش منطقه، تاکید دارد که این اقدام در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و در نهایت، تربیت نسلی پویا و مسئولیت‌پذیر انجام می‌شود.

خبرنگار : سمیه خانی عکاس : محمدرضا شایگان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار