معلم پژوهنده می‌تواند با مهارت‌های پژوهشی، مشکلات آموزشی، یادگیری دانش‌آموزان را برطرف کند

تهران (پانا) - مدرس دوره هم‌افزایی مهارت‌های پژوهشی، با بیان اینکه معلمان باید با رویکرد پژوهش‌محور به ارتقای کیفیت آموزشی بپردازند، معلم پژوهنده را فردی توصیف کرد که با استفاده از مهارت‌های پژوهشی، قادر به برطرف کردن مشکلات آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم پژوهنده می‌تواند با مهارت‌های پژوهشی، مشکلات آموزشی، یادگیری دانش‌آموزان را برطرف کند

دوره آموزشی حضوری "هم‌افزایی مهارت‌های پژوهشی" ویژه منتخبین استانی طرح "معلم پژوهنده"  در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران برگزار شد. این دوره به منظور ارتقای توانمندی‌های معلمان در زمینه پژوهش و داوری آثار پژوهشی برگزار شد.

در این دوره که با تدریس صدیقه سلیمانی، پژوهشگر و مدرس برجسته حوزه‌های پژوهشی برگزار شد، اصول و شیوه‌های داوری آثار اقدام پژوهی به طور کامل آموزش داده شد. شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی طرح‌های پژوهشی نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

صدیقه سلیمانی، در توصیف معلم پژوهنده گفت: معلم پژوهنده فردی است که با استفاده از روش‌های علمی، به تحلیل و ارزیابی مشکلات آموزشی پرداخته و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای بهبود فرآیندهای آموزشی ارائه می‌دهد. چنین معلمی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی و تأثیرگذاری در جامعه آموزشی دارد.

همچنین افزود: معلم پژوهنده با تقویت مهارت‌های پژوهشی، می‌تواند مشکلات آموزشی دانش‌آموزان را برطرف کند و همه معلمان باید با رویکرد پژوهش‌محور به ارتقای کیفیت آموزشی بپردازند.

هدف این دوره، تربیت داوران متخصص برای طرح "معلم پژوهنده " است که به مدت ۲۴ ساعت و به صورت تئوری و عملی برگزار شد. 

این اقدام در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای سطح علمی و پژوهشی معلمان کشور انجام شده است.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار