مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

خبرگزاری پانا صدای رسای دانش‌آموزان در عرصه رسانه است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران با بیان اینکه خبرگزاری پانا صدای رسای دانش‌آموزان کشور در عرصه رسانه است، گفت: قطعا نسل جدید دانش‌آموزخبرنگاران که در خبرگزاری پانا تربیت می‌شوند در آینده نزدیک، تاثیر بسیار مثبتی در کل فضای رسانه‌ای کشور خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا صدای رسای دانش‌آموزان در عرصه رسانه است

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور تقدیر از فعالیت‌های خبرنگاران پانا شهر تهران با حضور عباس کیوانلو (مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران)، محمدصادق نوری‌تبار (سئول پانا شهر تهران)، رابطین مناطق ۴، ۵، ۱۴ و جمعی از دانش‌آموزان منتخب پایتخت در سازمان دانش‌آموزی شهر تهران برگزار شد.

عباس کیوانلو، مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در این نشست ضمن قدردانی از مساعی و تلاش بی‌وقفه دانش‌آموزخبرنگاران و رابطان پانا شهر تهران در امر خبر و خبررسانی و با تأکید بر اینکه خبرگزاری پانا و دانش‌آموزخبرنگاران در توسعه فرهنگی جامعه، نقش کلیدی و مهمی دارند، گفت: امروز به واسطه روز خبرنگار، فرصتی برای قدردانی از درخشش دانش‌آموزخبرنگاران و رابطان توانمند پانا شهر تهران در عرصه خبر و خبررسانی حاصل شد.

کیوانلو خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال گردش است، نقش خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان رویدادها و افکار عمومی بیش از پیش پررنگ شده و تعیین روزی به نام روز خبرنگار، فرصتی است تا از زحمات و تلاش‌های این قشر زحمتکش قدردانی شود.

وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری پانا صدای رسای دانش‌آموزان کشور در عرصه رسانه است، اظهار کرد: هدف سازمان دانش‌آموزی از به‌کارگیری دانش‌آموزان به عنوان خبرنگار، کشف توانمندی دانش‌آموزانی است که راهی برای دست‌یافتن به علاقه خود، یعنی خبرنگاری ندارند. پانا این فرصت استثنایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا با گذراندن دوره‌های آموزش خبرنگاری در این حرفه مشغول به فعالیت شوند. همچنین با این کار ممکن است تعدادی از دانش‌آموزخبرنگاران پانا، خبرنگاری را به عنوان شغل آینده خود انتخاب کنند.

کیوانلو با تاکید بر اهمیت خبرگزاری دانش‌آموزی پانا برای آینده دانش‌آموزان افزود: قطعا نسل جدید دانش‌آموزخبرنگاران که در خبرگزاری پانا تربیت می‌شوند و آموزش می‌بینند در آینده نزدیک، تاثیر بسیار مثبتی در کل فضای رسانه‌ای کشور خواهند داشت و شرایط رسانه‌ای بهتری را در سطح کلان رقم می‌زنند؛ چراکه تعداد قابل توجهی از این دانش‌آموزخبرنگاران به پشتوانه سابقه و تجربه مفیدی که در پانا کسب کرده‌اند، موفق به همکاری تمام‌وقت یا پاره‌وقت با روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی و ملی خواهند شد.

مدیر سازمان دانش‌اموزی شهر تهران گفت: دانش‌آموزانی که در دوره‌های آموزش خبرنگاری پانا شرکت می‌کنند، هنگامی که خبری را در فضای مجازی می‌خوانند به دلیل آشنایی با نحوه شکل‌گیری محتوای خبر در خصوص درست یا غلط بودن محتوای آن تأمل بیشتری دارند. این افراد قاعدتاً تأثیرپذیری سریعی از محتواهایی که در فضای مجازی با آن‌ها مواجه می‌شوند، ندارند.

وی اظهار کرد: مواجهه دانش‌آموزان در سنین کم با دنیای خبر و رسانه، آن‌ها را نسبت به مسائل جامعه هوشیارتر می‌کند و در نتیجه، مسئولیت‌پذیری بیشتری در آینده خواهند داشت. دانش‌آموزخبرنگاران حتی اگر در آینده در این رشته مشغول به کار نباشند نیز با تجربه‌ای در نوجوانی گذرانده‌اند، روحیه جمعی و مسئولیت‌پذیری در آن‌ها نهادینه شده است.

کیوانلو با تاکید بر اجرای «طرح هر مدرسه یک خبرنگار» در مناطق ۱۹گانه شهر تهران بیان کرد: از آنجا که آموزش خبرنگاری و روابط عمومی به دانش‌آموزان، گامی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادهای آن‌ها است تا در جهت اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه موثر باشند، طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» با تعامل و همراهی بی‌دریغ مسئول خبرگزاری پانای شهر تهران در تمام مناطق ۱۹گانه شهر تهران اجرا شده‌ است؛ چراکه روابط عمومی‌ها و خبرنگاران در مدارس می‌توانند در برنامه‌ها و تصمیمات و سیاست‌ها و اجرای سیاست‌های مدیران مدارس مشارکت داشته باشند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های مهم یک خبرنگار افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار، داشتن عشق، علاقه و قریحه خبرنگاری است و کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پرمخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی از هنر واژه‌گزینی، شَمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان‌طور که اتفاق افتاده، منتشر کند نه آنطور که خود می‌خواسته اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه سرعت در تصمیم‌گیری و انتقال سریع خبر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های اساسی خبرنگاری است، افزود: حساسیت کار اطلاع‌رسانی، نیاز مخاطبان به دانستن سریع و به‌موقع خبرها برای اتخاذ تصمیم درست و نیز افزایش رسانه‌ها و رقابت میان آن‌ها بر ضرورت «سرعت» در کار خبررسانی افزوده است.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار