معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:
جشنواره جابر بن حیان، نقش مهمی در پرورش نسلی خلاق و پژوهشگر ایفا میکند
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۵ جشنواره جابر بن حیان را پژوهشمحور و با هدف آموزش مهارتهای تحقیقاتی به دانشآموزان از سنین پایین دانست که نقش مهمی در پرورش نسلی خلاق و پژوهشگر ایفا میکند.
مراسم اختتامیه جشنواره جابر بن حیان و فرصتهای متنوع یادگیری با حضور محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران؛ عباس استادهاشم، معاون آموزش ابتدایی و گروه آموزش ابتدایی در سالن مدرسه شهدای معلم برگزار شد.
طرح جابر بن حیان که در مدارس ابتدایی اجرا میشود، دانشآموزان را با مفاهیمی مانند روش تحقیق، انجام آزمایشات علمی و ساخت دستسازههای عملی آشنا میکند. این طرح با تمرکز بر ایجاد روحیه پژوهشی و انگیزه برای کاوش و تحقیق، بستری مناسب برای رشد علمی و خلاقیت دانشآموزان فراهم میآورد.
محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ در پایان مراسم با تشویق دانشآموزان به ادامه مسیر پژوهش و خلاقیت، بر اهمیت تداوم این طرح در مدارس تاکید داشت و از تمام دستاندرکاران، معلمان و والدینی که در اجرای این برنامه نقش داشتهاند، قدردانی کرد.
سپس عباس استادهاشم، معاون آموزش ابتدایی منطقه ۵ با اشاره به اهمیت طرح جابر بن حیان به عنوان یکی از برنامههای کلیدی وزارت آموزش و پرورش در راستای تربیت تمامساحتی دانشآموزان، تأکید کرد: این طرح پژوهشمحور بوده و با هدف آموزش مهارتهای تحقیقاتی به دانشآموزان از سنین پایین، نقش مهمی در پرورش نسلی خلاق و پژوهشگر ایفا میکند.
در حاشیه این مراسم، یکی از دانشآموزان با اجرای دکلمهای زیبا، فضای مراسم را به گرمی آغاز کرد. پس از آن دانشآموزان دیگر، طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی خود که در قالب این جشنواره آماده کرده بودند را برای حاضرین توضیح داده و دانشآموزان با ارائه دستاوردهای خود نشان دادند که چگونه مفاهیم علمی را به صورت عملی درک و اجرا کردهاند.
در این مراسم، نمایشگاهی از دستسازهها و طرحهای دانشآموزان برپا شد که مورد بازدید و استقبال سایر دانشآموزان و والدین قرار گرفت.
مراسم اختتامیه این جشنواره، فرصتی بود تا دانشآموزان به ارائه دستاوردهای خود در بخشهای مختلفی از جمله تحقیق زمینهای، دفتر کارنما و دستسازهها بپردازند. همچنین از برترین پروژهها و تحقیقات دانشآموزان تقدیر به عمل آمد.
ارسال دیدگاه