سرگروه آموزش درس تربیت‌بدنی منطقه ۵ تهران:

ارتقای مهارت معلمان تربیت‌بدنی باعث رسیدن به بخشی از سبک زندگی سالم دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - سرگروه آموزش درس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منظقه 5 تهران، رسیدن به بخشی از سبک زندگی سالم را در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت معلمان تربیت‌بدنی دانست و بیان کرد که‌ این امر باعث می‌شود تا دانش‌آموزان به‌طور مؤثرتر در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای مهارت معلمان تربیت‌بدنی باعث رسیدن به بخشی از سبک زندگی سالم دانش‌آموزان می‌شود

دوره آموزش حضوری «فرآیند آموزش و توسعه منابع انسانی ویژه معلمان تربیت‌بدنی» در راستای توانمندسازی نیروی انسانی برگزار شد. این دوره آموزشی با هدف ارتقای دانش تمرین و جلوگیری از آسیب بدنی دانش‌آموزان به میزبانی شایسته دبستان شهدای معلم و با همکاری معاونت پرورشی منطقه 5 صورت گرفت.

در این دوره، 100 معلم تربیت‌بدنی و آموزگار پایه‌های مختلف از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند. دوره آموزشی «فرآیند آموزش و توسعه منابع انسانی» به مدت 16 ساعت با مدرسی «ایمان خاک‌رو» برگزار شد.

سما خدابنده‌لو، سرگروه آموزش درس تربیت‌بدنی نیز گفت: با ارتقای سطح دانش و مهارت معلمان تربیت‌بدنی، انتظار می‌رود دانش‌آموزان بتوانند به‌طور مؤثرتری در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند و این فعالیت‌ها به بخشی از سبک زندگی سالم آن‌ها تبدیل شود. تلاش می‌کنیم تا از طریق آموزش‌های کاربردی و تخصصی، زمینه‌ای فراهم کنیم که دانش‌آموزان از فواید جسمانی و روانی ورزش بهره‌مند شوند.

خدابنده‌لو به اهمیت تعامل و تبادل تجربیات بین معلمان اشاره کرد و افزود: یکی از نکات مثبت این دوره‌ها، ایجاد فرصت برای معلمان جهت تبادل تجربیات و یادگیری از یکدیگر است. این تعاملات می‌تواند به شکل‌گیری شبکه‌ای از معلمان خبره و توانمند منجر شود که به ارتقای سطح آموزش در کل منطقه کمک می‌کنند.

محمدحسین میری، مسئول تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به این دوره گفت: برگزاری این دوره‌ها به معلمان کمک می‌کند تا با جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های تربیت‌بدنی آشنا شوند و بتوانند به بهترین شکل ممکن، دانش‌آموزان را آموزش دهند. هدف اصلی این است که دانش‌آموزان نه تنها از فعالیت‌های ورزشی لذت ببرند بلکه با کمترین میزان آسیب‌دیدگی از تمرینات خود بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: این دوره‌ها باید به‌صورت مداوم برگزار شود تا معلمان بتوانند همواره دانش خود را به‌روز نگه دارند و به بهبود مستمر کیفیت آموزش تربیت‌بدنی در مدارس کمک کنند و این امر به بهبود وضعیت جسمانی دانش‌آموزان کمک می‌کند. همچنین می‌تواند نقش مهمی در توسعه مهارت‌های فردی و گروهی آن‌ها داشته باشد.

این دوره آموزشی با استقبال گرم معلمان و آموزگاران مواجه شد و انتظار می‌رود تأثیرات مثبتی در بهبود کیفیت آموزش تربیت‌بدنی در مدارس منطقه داشته باشد. برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دوره‌های مشابه در آینده نیز در دست اقدام است تا معلمان بتوانند به‌طور مستمر از آموزش‌های جدید بهره‌مند شوند.

در پایان دوره، گواهینامه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان اعطا شد و از تلاش‌ها و همکاری‌های آن‌ها در ارتقای سطح آموزش تربیت‌بدنی در مدارس تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار