مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵:

یکی از مسئولیت‌های آموزش و پرورش آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های شهدا و نهضت حسینی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، مسئولیت آموزش و پرورش را آشنا کردن دانش‌آموزان با مفاهیم و ارزش‌های شهدا و نهضت حسینی دانست و تأکید کرد که از این طریق می‌توان نسلی آگاه، متعهد و پایبند به اصول اخلاقی و انسانی تربیت کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مسئولیت‌های آموزش و پرورش آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های شهدا و نهضت حسینی است

مراسم سومین سالگرد تدفین شهید گمنام و وداع با محرم در حسینیه شهید گمنام آموزش و پرورش منطقه ۵ با حضور محسن مطلبی (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵)، شورای معاونین، مسئولین، کارشناسان، همکاران اداری و فرهنگیان منطقه و علاقه‌مندان به شهدا و اهل بیت(ع) برگزار شد و به عنوان نمادی از ارادت مردم به آرمان‌های شهدا و آموزه‌های عاشورایی به یادگار ماند.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط قاری، احمد ابوالقاسمی آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت به سخنرانی پرداخت و اهمیت و جایگاه شهدا و ایام محرم را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه، محمد رسولی، شاعر آیینی با اشعار خود فضای مراسم را به یاد ایام عاشورا و شهیدان، عرفانی کرد و سعید حدادیان، مداح اهل بیت(ع) نیز با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

سپس نشست ویژه‌ای با حضور خانواده شهید اصغر یاشارپور برگزار شد که در این نشست، خانواده این شهید والامقام از خاطرات و تجربیات خود سخن گفته و یاد و خاطره شهید را گرامی داشتند.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا همواره در قلب‌های ما زنده است و این مراسم‌ها فرصتی است تا با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و اهل بیت(ع) تجدید میثاق کنیم و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی افزود: حضور گسترده فرهنگیان و علاقه‌مندان، نشان از عشق و ارادت مردم به شهدا و آموزه‌های عاشورایی دارد و باید تلاش کنیم تا این ارزش‌ها را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ درباره امام حسین(ع) و محرم افزود: امام حسین(ع)، نماد آزادگی و مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است. نهضت عاشورا درس‌های بزرگی از ایثار، فداکاری و حق‌طلبی برای ما دارد. محرم، فرصتی است تا با مرور وقایع عاشورا این ارزش‌های انسانی و اسلامی را در وجود خود و جامعه تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولیت ما به عنوان فرهنگیان این است که این پیام‌ها و آموزه‌ها را به دانش‌آموزان و نسل آینده منتقل کنیم و آن‌ها را با مفاهیم و ارزش‌های نهضت حسینی آشنا سازیم. اینگونه می‌توانیم نسلی آگاه، متعهد و پایبند به اصول اخلاقی و انسانی تربیت کنیم.

خبرنگار : سمیه خانی عکاس : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار