مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

مسیر تحول آموزش و پرورش توسط معلمان و دانش‌آموزان در مدارس رقم می‌خورد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر اهمیت نقش معلمان و دانش‌آموزان در تحول آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت باید از ایده‌های متخصصان تعلیم و تربیت برای پرورش نیروهای توانمند، انقلابی و اثر‌بخش در مدارس بهره‌برداری کامل کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مسیر تحول آموزش و پرورش توسط معلمان و دانش‌آموزان در مدارس رقم می‌خورد

با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای عمل به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین و گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به همراه اعضای شورای معاونان اداره کل، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، شورای معاونان منطقه و کارشناس‌مسئولان، همکاران اداری و جمعی از مدیران مدارس، 3 پروژه عمرانی در آموزش و پرورش منطقه ۵ شهر تهران را افتتاح کردند که شامل حسینیه شهدای گمنام، سالن کنفرانس ۱۵۰ نفری فاطمه الزهرا(س) و مکانیزه کردن سیستم ورود و خروج منطقه بود.

کریمیان ضمن تسلیت شهادت فرمانده مجاهد، خستگی‌ناپذیر و فرزند برومند جبهه مقاومت، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان افزود: از رژیمی که بنیاد آن بر ترور و آدم‌کُشی نهاده شده و به هیچ یک از اصول و ارزش‌های انسانی مندرج در کتب مذاهب الهی و قوانین و مقررات اخلاقی و بین‌المللی پایبند نیست، انتظاری بیش از این نمی‌رود. این رژیم سفاک و منفور بقای خود را در کشتن و ریختن خون مدافعان حقوق مظلومان و کودکان می‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: خون شهدا حق‌الناس است و این وعده خدای قادر است که حق‌الناس را نمی‌بخشد. رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی باید تقاص خون‌هایی که ریخته را پس بدهد.

کریمیان، نامگذاری پروژه‌های عظیم عمرانی به نام شهیدان را توفیقی ارزشمند برای آموزش و پرورش شهر تهران در اعتلای فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آیات قرآن در خصوص زنده‌بودن شهدا و سعادت ابدی آنان گفت: شهدا به پاسداشت ما نیاز ندارند بلکه ما به یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش نیازمندیم.

وی افزود: شهدا شاهد و ناظر اَعمال ما هستند و مدیران باید در مسیر آنان گام بردارند. لذا باید بدانیم که کار برای شهدا توفیقی الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. وظیفه ما پشتیبانی از برگزاری مراسم شهدا است اما باید نگاه مدیران فراتر باشد و آن را کار صِرف معمولی، اداری و عادی نبینند و اگر در مسئولیتی که داریم، توفیقی در حوزه‌های مختلف برای خدمت به مردم وجود دارد به علت توجه شهدا بوده است.

کریمیان به مدیران تاکید کرد که برای معرفی و شناخت بهتر شهدا به نسل جوان و اقشار مختلف مردم به صورت جدی‌تر، عمیق‌تر و آگاهانه‌تر حرکت کنند و افزود: آموزش و پرورش شهر تهران بر مدار سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی قرار گرفته و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را طبق برنامه راهبردی تحولی انجام می‌دهد و کلید اصلی موفقیت آن برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: مسیر تحول آموزش و پرورش در مدارس توسط معلمان و دانش‌آموزان رقم می‌خورد و باید از ایده‌های صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در پرورش نیروهای توانمند، انقلابی و اثر‌بخش در مدارس نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه پیرامون تثبیت درآمدها، مولدسازی دارایی‌ها، راه‌های تولید سرمایه و رسیدن به منابع مالی پایدار و بازگشت آن به مجموعه آموزش و پرورش و بهره‌برداری در مسیر پروژه‌های عمرانی و دانش‌آموزان و معلمان بیان کرد: نظم بودجه‌ای و انضباط مالی، تعامل و همکاری با سازمان‌های مرتبط و بهبود کیفیت خدمات ارائه‌شده به همکاران فرهنگی از نکات حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: فرصت مسئولیت و خدمت به مردم کوتاه است، لذا باید توجه شهدا را به خودمان جلب کنیم و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سنگ تمام بگذاریم.

محسن مطلبی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران نیز در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها بیان کرد: با استفاده از ظرفیت منطقه، همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و خیرین، شاهد فعالیت‌های عمرانی بی‌سابقه‌ای در سطح منطقه هستیم.

در پایان مراسم نیز 3 پروژه عمرانی منطقه با حضور مسئولان افتتاح شد.

خبرنگار : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار