مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن ویژه دختران به میزبانی مازندران

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری موفق مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز ویژه پسران به میزبانی مشهد مقدس تقدیر کرد و از برگزاری مسابقات دانش‌آموزی ویژه دختران در هفته آینده به میزبانی شهر ساری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات دانش‌آموزی قرآن ویژه دختران به میزبانی مازندران

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در ۲ بخش پسران و دختران برگزار شده و خواهد شد. 

وی افزود: هفته گذشته، بخش پسران به میزبانی شهر مشهد مقدس با حضور حدود ۱۰۰۰ دانش‌آموز، ۳۸ داور و ۱۴ ناظر برگزار شد که حدود ۱۴۰ نفر از دانش‌آموزان که به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز رسیده بودند به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند.

باقری درخصوص برگزاری مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز در بخش دختران نیز تصریح کرد: هفته آینده و در بازه‌ زمانی (۱۵ تا ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳) در استان مازندران و به میزبانی شهر ساری، بخش دختران مسابقات با حضور حدود ۹۰۰ دانش‌آموز که در رشته‌های "قرائت تحقیق" ؛ "ترتیل" ؛ "حفظ ۲۰ جزء از قرآن کریم" ؛ "حفظ ۱۰ جزء از قرآن کریم" ؛ "دعاخوانی" ؛ "تفسیر قرآن کریم" ؛ "نهج‌البلاغه" ؛ "صحیفه سجادیه" ، "احکام و انشاء نماز" و "گفتمان مهدوی" شرکت خواهند کرد، برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درخصوص داوری مسابقات دختران، خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز دختران با حضور حدود ۳۵ نفر از بهترین داوران کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد و نفرات برتر هر رشته معرفی و سپس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

باقری در پایان در رابطه با تغییرات این دوره از مسابقات با سال‌های گذشته، عنوان کرد: در این دوره از مسابقات، تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بحث آموزشی اشاره کرد که در ‌کنار مسابقات، یک دوره آموزشی و توجیهی توسط داوران برای دانش‌آموزانِ شرکت‌کننده در مسابقه برگزار خواهد شد. همچنین حضور دانش‌آموزان ابتدایی در رشته حفظ کل قرآن مجید از نکات مهمی است که سال گذشته برای اولین‌بار اجرا شده و امسال با قدرت ادامه یافت.

خبرنگار : محمد‌امین راست‌بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار