استاد دانشگاه و متخصص حوزه اخلاق سازمانی:

ارزش‌های اخلاقی سبب اثربخشی بیشتر فعالیت‌های یک سازمان می‌شود

تهران (پانا) - مدرس دوره اخلاق سازمانی گفت سازمانی اثربخش است که تمام اعضا به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ارزش‌های اخلاقی سبب اثربخشی بیشتر فعالیت‌های یک سازمان می‌شود

دوره آموزشی اخلاق سازمانی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سازمانی و بهبود رفتار حرفه‌ای برای تمام کارکنان اداری منطقه ۵ در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد. این دوره ۱۶ ساعته در ۶ روز و در ساعات رسمی با حضور مدیران و کارکنان منطقه برگزار شد و این دوره شامل سخنرانی‌ها، کارگاه‌های آموزشی و بحث‌های گروهی بود.

ساناز کتابی، استاد دانشگاه و متخصص در حوزه اخلاق سازمانی و مدرس دوره با تاکید بر اهمیت رعایت اصول اخلاقی در محیط کار، بیان کرد: اخلاق سازمانی نه تنها به بهبود عملکرد کارکنان کمک می‌کند بلکه موجب افزایش اعتماد و رضایت مشتریان نیز می‌شود.

وی افزود: سازمانی اثربخش است که در آن همه اعضا به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشند و تعاملات بر پایه اعتماد و احترام متقابل شکل بگیرد.

در این دوره، مباحثی همچون رعایت حریم خصوصی، رفتار حرفه‌ای در مواجهه با مشتریان، مدیریت تعارضات و اهمیت شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شرکت‌کنندگان با استفاده از مثال‌های واقعی و تمرین‌های عملی توانستند با چالش‌های اخلاقی در محیط کار آشنا شوند و راهکارهای مناسب برای مواجهه با آن‌ها را بیاموزند.

در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان، گواهینامه حضور اعطا شد و مقرر شد تا دوره‌های مشابهی به صورت منظم برای سایر کارکنان نیز برگزار شود. 

غلامعباس کاظمی؛ معاون آموزش، پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه 5 نیز در مراسم اختتامیه اظهار کرد: برگزاری چنین دوره‌هایی نه تنها به بهبود فضای کار کمک می‌کند بلکه به ایجاد محیطی سالم‌تر و پرانرژی‌تر نیز منجر می‌شود.

نویسنده : سمیه خانی عکاس : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار