مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران:

طرح شهید عجمیان، به همت فرهنگیان و دانش‌آموزان ادامه می‌یابد

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در افتتاح طرح شهید عجمیان در منطقه ۱۸ عنوان کرد طرح شهید عجمیان، به همت فرهنگیان و دانش‌آموزان ادامه می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید عجمیان، به همت فرهنگیان و دانش‌آموزان ادامه می‌یابد

زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در حاشیه مراسم افتتاح طرح شهید عجمیان در گفت‌و‌گو با پانا گفت: افتتاح طرح شهید عجمیان به طور همزمان در سراسر کشور به منظور به‌سازی و شاداب‌سازی  صد و ده هزار مدرسه، امروز به صورت نمادین در هنرستان شهید غیاثی منطقه ۱۸ برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدرسه یک سالن اجتماعات آماده شده که به نام شهید خدمت شهید دکتر امیرعبداللهیان نامگذاری شده است. نکته مورد توجه و جالب این بود که به صورت اتفاقی و کاملا ناخواسته و بدون اطلاع از قبل، هنگام  افتتاح سالن اجتماعات به نام شهید مذکور متوجه شدند که این شهید والا مقام یعنی شهید امیرعبداللهیان در این مدرسه چند سال مدرس بودند.

مظفر افزود: به هر حال تلاقی انتخاب این مدرسه به عنوان طرح نمادین در واقع آغاز طرح شاداب سازی و به‌سازی مدارس در سراسر کشور و نام گذاری این سالن به نام شهید دکتر امیر عبداللهیان و این که ایشان در این مدرسه، سابقه خدمت داشتن در واقع یک اتفاق بسیار مبارک و قابل تأملی بود.

وی با اشاره به اهداف و ویژگی‌های شهدای خدمت اظهار کرد: امیدواریم همان‌طور که شهدا به ویژه شهدای خدمت تمام توان خود را جهت رفع مشکلات، حل و فصل مسائل و پیگیری امورات کشور صرف کردند و نهایتا در راه خدمت به مردم در اردیبهشت ماه به افتخار شهادت نائل آمدند، افتتاح طرح امروز نیز که به نام زیبای این افراد در حال آغاز به کار است سبب شود که همه نوجوانان و جوانان ما به ویژه جامعه تعلیم و تربیت ادامه دهنده راه این شهدا باشند.

مظفر گفت: طرح شهید عجمیان در واقع یک طرح جهادی است، بدین معنا که دانش‌آموزان و معلمان جامعه آموزش و پرورش، به صورت افتخاری در یک سامانه‌ای که طرح شاداب سازی مدارس نام دارد به ویژه در مناطق محروم و مکان‌هایی که آموزش و پرورش مشخص کرده و نیاز دارد، از این طرح جهادی استفاده کرده و    ثبت‌نام صورت می‌پذیرد.

وی درباره هدف از طرح شهید عجمیان عنوان کرد: هدف ما ایجاد فضای فیزیکی مدارس دولتی بوده که نیازمند شاداب سازی و ادامه تحصیل برای دانش‌آموزان در این مدارس است و البته فضای فیزیکی مدارس دولتی هم یکی از شاخص‌هایی است که ما در ارتقا موارد آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان در مدارس دولتی اجرایی می‌کنیم.

خبرنگار : سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار