مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

مجلات رشد یکی از مؤثرترین تولیدات علمی و آموزشی در تاریخ تعلیم و تربیت نوین ایران اسلامی است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه مجلات رشد یکی از مؤثرترین تولیدات علمی و آموزشی در تاریخ تعلیم و تربیت نوین ایران اسلامی هستند؛ گفت در سال‌های اخیر افزایش کیفیت مطالب آموزشی و مشارکت دانش‌آموزان در تولید این مجلات بسیار افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلات رشد یکی از مؤثرترین تولیدات علمی و آموزشی در تاریخ تعلیم و تربیت نوین ایران اسلامی است

اعضای گروه جهادی رسانه تراز انقلاب اسلامی قرارگاه شهید ارغوانی، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان، با سردبیران نشریه رشد؛ یکی قدیمی‌ترین نشریه‌های ایران در حوزه کودک و نوجوان، دیدار کردند.

محمدصالح مذنبی؛ مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این دیدار با بیان اینکه روز ادبیات کودک و نوجوان فرصتی برای آشنا‌نمودن این طیف سنی با کتاب است؛ گفت: بشر در گذر تاریخ با وجود همه تفاوت‌های محیطی، زیستی و انگیزشی نیاز به آموزش و یادگیری داشته و دارد، جریانی که رد پای نوع غیرمستقیم آن در ادبیات، داستان‌ها، شعر و قصه به عنوان مهم‌ترین روش به ویژه برای طیف سنی کودک و نوجوان با شکل‌دهی به شخصیت آنها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ادبیات کودکان و نوجوانان ما با پیروزی انقلاب مبارک اسلامی به رشد و بلوغی شگفت‌انگیز رسید. انبوهی از شاعران، نویسندگان و تصویرگران خلاق و توانمند پا به این عرصه نهادند و ناشران بسیاری اهتمام اصلی خود را بر تولید و ترویج کتاب کودک و نوجوان قرار دادند؛ از این‌رو وجود روزی در تقویم رسمی ما به این نام، بیانگر اهمیت ادبیات کودکان و نوجوانان در تمام سطوح اجتماعی است و این روز بهانه‌ای برای اندیشیدن بیشتر به دستاوردها و البته نیازها و خلاءهای فراوانی است که در این عرصه وجود دارد و جای انکار نیست.

مذنبی در بخشی دیگری از سخنانش با تأکید براینکه رسانه در کشور علاوه بر افزایش معرفت عمومی، باعث ایجاد تمدن و پیشرفت در کشور خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تغییر وضعیت و ذائقه انسان‌ها، پدیده‌ای‌ به نام رسانه است. رسانه‌ها در عین حال که وظیفه کمک به فهم بهتر و ساده‌تر امور را برای انسان دارند، عملاً عاملی برای افزون شدن پیچیدگی‌ها شده‌اند. در گذشته و در فضای ارتباطی بین انسان‌ها این تک رسانه‌ها بودند که ایفای نقش می‌کردند؛ اما رفته رفته دنیای ارتباطی انسان‌ها هم چندگانه شد، به طوریکه امروزه دیگر فقط متن و کتاب و نوشته تنها منبع کسب دانش و معرفت یا تحقق آموزش و یادگیری نیست.

این مقام مسئول ضمن اشاره بر اهمیت مجلات رشد در جامعه امروز، گفت: باوجود گسترش علاقه دانش‌آموزان به رسانه، مجلات رشد با سابقه‌ای قریب به نیم قرن یکی از مؤثرترین و با قدمت‌ترین تولیدات علمی، آموزشی، معرفتی و فرهنگی در تاریخ تعلیم و تربیت نوین ایران اسلامی هستند که با تنوع زیادی از مخاطبان پیش دبستان تا دانشگاه و تکثر موضوعی از فعالیت‌های کمک آموزشی تا مباحث تخصصی دروس دانش‌آموزان و راهنماهای عمومی و تخصصی برای معلمان و دانشجو معلمان، یکی از مهم‌ترین و بهترین امکان‌های در اختیار آموزش و پرورش کشور هستند که در طول سال‌های متمادی نقش پررنگی در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به شکل اصولی و در مسیر یادگیری داشته‌اند. در سال‌های اخیر افزایش کیفیت مطالب آموزشی و صفحه آرایی، جهت‌گیری به سمت مبانی انقلاب اسلامی، استفاده از نویسندگان مطرح در سطح کشور و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در تولید مجلات از دستاوردهای سردبیران مجلات رشد در جذابین این‌گونه مجلات برای دانش‌آموزان بوده‌است.

در پایان تعدادی از دانش‌آموزان گروه رسانه تراز انقلاب اسلامی؛ موضوعات مهمی از جمله افزایش کیفیت تولیدات رسانه‌ای و صفحه آرایی موجود در مجلات، به روزرسانی شیوه نگارش، استفاده از مشارکت دانش‌آموزان، تبیین انقلاب اسلامی،توجه ویژه به مهدویت را مطرح کردند.

خبرنگار : فاطمه رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار