مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

والاترین موضوع جامعه اسلامی، واقعه غدیر است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه فرهنگیان شهر تهران وظیفه سنگینی در برابر واقعه غدیر برعهده دارند، گفت واقعه غدیر به‌عنوان والاترین، مهمترین و ارزشمندترین موضوع جامعه اسلامی باید برای مردم به ویژه نسل‌ نوجوان و جوان به خوبی تبیین شود.

کد مطلب: ۱۴۸۳۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
والاترین موضوع جامعه اسلامی، واقعه غدیر است

جشن بزرگ غدیر همزمان با سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمومنین بر همه شیعیان، در راستای گرامی‌داشت ارزشمندترین موضوع جامعه اسلامی؛ عید غدیرخم و تبیین این واقعه مهم برای فرهنگیان، باحضور علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونین و جمعی از همکاران اداری در مسجد قدس برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همزمان با تبریک دهه ولایت و امامت با تأکید براینکه واقعه غدیر به‌عنوان والاترین، مهمترین و ارزشمندترین موضوع جامعه اسلامی  باید برای مردم به ویژه نسل‌ نوجوان و جوان به خوبی تبیین شود، گفت: در سیر تاریخ بشریت، برخی از وقایع از اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری برخوردار و برجسته‌تر و متفاوت‌تر از سایر وقایع تاریخی هستند که عید غدیر خم بعنوان نماد وحدت و اتحاد امت اسلامی، برای شیعیان از میان دیگر وقایع از اهمیت بسزایی برخودار است؛ چراکه غدیر ادامه رسالت پیامبر اسلام و مهر تاییدی بر شایستگی، ‌ایمان و اخلاص مولای متقیان امیرمومنان(ع) و روایتگر تاریخ پرفراز و نشیب امامت و ولایت و میثاق جاودانه ایشان است.

وی ادامه داد: دهه امامت و ولایت که با عیدقربان آغاز و با عید غدیرخم به پایان می‌رسد، هر دو مبدأ و مقصد آن جزو مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام به شمار می‌رود که بسیار مشجع و نورانی هستند، به ویژه عید غدیرخم که برای ما مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دراین میان موضوع حائز اهمیت، وظیفه هرکدام از ما در برابر عید غدیر است؛ چراکه اگر هرکدام از ما در طول تاریخ به موضوع غدیر همچون مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نگاه میکردیم، شاید امروز شرایط جامعه بسیار متفاوت‌تر از شرایط حال بود.

کریمیان باتاکید براینکه فرهنگیان شهر تهران وظیفه سنگینی در برابر واقعه غدیر برعهده دارند، خاطرنشان کرد: فرهنگیان، به عنوان افرادی با مرجعیت اجتماعی که قدرت تأثیرگذاری زیادی را بر نسل‌ نوجوان و جوان دارند، باید وظایف خود را به درستی در برابر دانش‌آموزان انجام دهند. غدیر یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه اسلامی است که بزرگداشت آن به نوعی احیای هویت اسلامی به شمار می‌رود، از این‌رو هرشخصی در حد توان خود می‌تواند با تولید محتوا در فضای مجازی، اطعام طعام و.... واقعه غدیر را گرامی بدارد و آن را برای نسل جوان تبیین کند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه وظیفه حداقلی هر فرد، شرکت در مراسم ۱۰ کیلومتری غدیر است، اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه دهه ولایت، برپایی مراسم بزرگ «مهمانی ده کیلومتری عید غدیر» به منظور ترویج سنت حسنه «اطعام غدیرانه» و انتقال این آموزه به نسل جوان است که بهتر است فرهنگیان به عنوان متولیان تعلیم و تربیت در کشور با حضور حداکثری خود، سهم بزرگی را در جلوه‌ این واقعه مهم در برابر نسل‌ جوان و نوجوان برعهده داشته‌باشند تا از این طریق، نسل جوان به اهمیت و تفاوت این روز نسبت به سایر ایام پی ببرد.

کریمیان ضمن ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، اظهار کرد: روز جمعه هشتم تیرماه، باید به روز حماسه‌ساز حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی تبدیل شود، تا یاد و خاطره رئیس جمهور مردمی، جهادی و اخلاق مدار کشورمان؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را گرامی بداریم. باتوجه به سانحه بالگرد شهیدجمهور در ۳۰ اردیبهشت ماه، براساس قانون باید انتخابات ریاست جمهوری در اسرع وقت، فارغ از اینکه نام چه کسی به عنوان رئیس جمهور از صندوق خارج شود، برگزار گردد. در این مسیرم موضوع حائز اهمیت، تلاش فرهنگیان برای خلق حماسه‌ای مهم توسط فرهنگیان، دانش‌آموزان، اولیای آنان و سایر اقشار مردم در این روز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: هر اثر انگشت در این روز، مهر تاییدی بر انتخاب نظام جمهوری اسلامی خواهد بود و کل دنیا اعم از دوست و دشمن نگاهشان در این روز بر صندوق‌های رأی دوخته خواهد شد تا میزان مشارکت مردم را مورد ارزیابی قرار دهند، از این‌رو همه تلاش ما در این چند روز باقی مانده باید بر جلب مشارکت مردم متمرکز باشد.

این مقام مسئول  در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره براینکه احادیث و خطبه‌های نهج البلاغه راهی برای شناخت ویژگی‌های امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است، گفت: شخصیت حضرت امیرالمومنین (ع) پس از رسول گرامی اسلام (ص) بی‌نظیر و نهج‌البلاغه به گونه‌ای است که انسان‌ها به اندازه ظرفیت‌شان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ هر مقدار علم و عقل بشر رشد کند، میزان بهره‌گیری استفاده از آن بیشتر می‌شود. نگاه به نهج‌البلاغه باید به نحوی باشد که این کتاب یک نیاز ضروری برای انسان‌هاست، با توجه به اینکه در عصر معاصر به شدت نیازمندیم که به نیازهای درونی انسان‌ها پاسخ داده شود، از این رو باید به بحث نهج‌البلاغه‌خوانی توجه خاصی داده شود و  آموزه‌های این کتاب به‌خوبی برای دانش‌آموزان تبیین شود.

کریمیان با تاکید براینکه فرهنگیان باید با کتاب نهج‌البلاغه انس و الفت پیدا کنند، اذعان کرد: در آموزش و پرورش شهر تهران باید تلاش شود تا یکسری پنجره‌های جدید فکری و اعتقادی در مقابل کارمندان باز شود، چراکه انسان یکسری کدهایی را از نهج‌البلاغه دریافت می‌کند که باعث باز شدن مشاعر روحی و معنوی او می‌شود و می‌تواند در مسیر رشد و تعالی خود گام بردارد. با توجه به این مهم نهج‌البلاغه‌ خوانی باید به یکی  از اولویت‌های همکاران در اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران تبدیل شود؛ چراکه اهمیت به این کتاب مایه گشایش درهای نور و رحمت به سوی همگان است.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار