مدیر آموزش و پرورش منطقه۶:

عمل به آموزه‌های نهج‌البلاغه گره گشای زندگی و جامعه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۶ عمل به آموزه‌های نهج‌البلاغه را گره گشای مسائل و مشکلات زندگی و جامعه دانست و عنوان کرد حضرت علی (ع) در تمام زمینه ها الگوی ویژه برای بشریت می‌باشند.

کد مطلب: ۱۴۸۳۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
عمل به آموزه‌های نهج‌البلاغه گره گشای زندگی و جامعه است

جشن بزرگ عید غدیر مسلمانان در مدیریت آموزش و پرورش منطقه۶ شهر تهران با حضور پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۶، عباس شیشه‌گرها، رئیس هسته گزینش آموزش و پرورش شهر تهران و با همراهی اعضای شورای معاونین و کارکنان آموزش و پرورش منطقه۶ در محل نمازخانه این دستگاه برگزار شد.

پروانه شادمانی، رویداد غدیرخم را از مهمترین وقایع تاریخ اسلام دانست و به الگوهای جاودانه، سبک و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت و درک عمیق و عمل به آموزه‌های نهج‌البلاغه را گره گشا خواند.

وی گفت: «حضرت امیر المومنین علی (ع) در همه ابعاد، چه شخصیتی و چه اجتماعی دارای منش و الگوی بسیار ویژه ای برای همه ماست و یکی از ویژگی‌های این الگو بی نظیر این است که بعد از گذشت حدود ۱۴۰۰ سال همچنان نقشه راهی غنی و نتیجه بخش برای تمام زمینه های زندگی بشریت است»

شادمانی اظهار کرد: «با توجه به اینکه امسال نیز جشن عید غدیر مثل سال‌های گذشته با حضور مردم مومن و آگاه شهر تهران در مسیر پیاده روی ده کیلومتری انجام خواهد شد، کارکنان اداری، مدیران و عوامل اجرایی مدارس را نسبت به همکاری در امر خدمات‌ رسانی مسیر حرکت مردم ولایت مدار تشویق کرد».

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه۶شهر تهران، به منشا پر خیر و برکت اعیاد و مناسبت‌ها ولایی اشاره و به ایجاد فضای معنوی و استقرار موکب‌های مدارس منطقه در روز جشن عید غدیر تأکید کرد.

وی با مؤثر خواندن شور و نشاط معنوی حاصل از وجود این چنین فعالیت ها، این مهم را در تراز اهداف والای اسلامی و مناسبت های ولایتی مخصوصاً جشن خاص شیعیان جهان (عید غدیر)دانست، این امر را کاری خدا پسندانه و مومنانه خواند و شیوه های ارائه محتوای فرهنگی و نقش تربیتی آن را تشرح کرد.

در ادامه عباس شیشه‌گرها، از نامه‌ها و جملات مولای متقیان علی(ع) در کتاب ارزشمند نهج البلاغه، بعنوان چراغی فروزان و تابناک در بسیاری از امور فردی و اجتماعی یاد کرد، حل مشکلات امور اخلاقی و اعتقادی تمام مسلمانان را توجه خاص به فهم تفسیر آیات قرآن و درک ماهیت غدیر عنوان کرد.

شیشه‌گرها، به چند بعدی بودن انسان پرداخت و افزود؛ اگر بعد روحی  انسان در خدمت طبیعت باشد، روح مادی گرا شده و در مسیر تکامل قرار نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد؛ سیره و اندیشه علوی تنها راه تقویت اخلاق و پرورش هر دو بعد انسان است و مسیر تکامل انسان با این مهم به سرانجام خواهد رسید.

شیشه‌گرها در پایان مطالبش، نکاتی را در مورد فلسفه آفرینش و دلیل خلقت بشر به جمع حاضر در جلسه گوشزد کرد.

گفتنی است در پایان این جشن دو ساعته بعد از مدح ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علیرضا بختیاری، از کارکنان اداری حافظ حکمت‌های نهج البلاغه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار : محمد‌مهدی علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار