وزیر آموزش و پرورش:
مهمترین وظیفه کانونهای فرهنگی و تربیتی کشف استعداد درخشان دانشآموزان است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کانونهای فرهنگی و تربیتی متناسب با نیاز دانشآموزان فعالیت میکنند، گفت: مهمترین وظیفه کانونهای فرهنگی و تربیتی، کشف استعداد درخشان دانشآموزان است.
رضامراد صحرایی در گفتوگو با پانا با بیان اینکه آموزش و تعلیم و تربیت، ۲ بُعد رسمی و غیررسمی دارد، اظهار کرد: «بُعد غیررسمی تعلیم و تربیت، بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. همچنین کارهایی مانند گسترش دامنه واژگانی دانشآموزان و اندازه محاسبات ذهنی آنها که برای پرورش فکری کودکان و ایجاد خلاقیت انجام میشو،د در نوع خود بسیار تحسینبرانگیز است.»
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «کانونهای فرهنگی و تربیتی متناسب با نیاز دانشآموزان در حوزههای مختلف فعالیت میکنند. همچنین برخی فعالیتها مانند قصهگویی، علوم نوین و رباتیک و... برای ساختن آینده کشور و فرزندان این مرز و بوم بسیار عالی و موثر است.»
وی با بیان اینکه کانونهای فرهنگی و تربیتی به دنبال فراموش نشدن بخشهای مختلف آموزش و یادگیری و فضاهای گسترده آموزشی با توجه به فعالیتهای غیررسمی خود در اجرای این موقعیتها هستند، افزود: «همچنین چارهاندیشی برای پر کردن اوقات فراغت گروه کودک و نوجوان، پرورش قوه تفکر و تعقل، ایجاد انگیزه و شکوفایی خلاقیت و آموزش حل مساله، فراگیر کردن فرهنگ کتابخوانی در میان دانشآموزان و در نهایت هویت ایرانی و اسلامی به عنوان محور تمام فعالیتهای کانون است.»
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: «فراهم کردن امکانات لازم برای رشد پرورش فکری و فرهنگی از مهمترین وظایف مربیان است و همانگونه که والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان دارند، بخش دیگری از تربیت کودکان در کانون به دست مربیان صورت میگیرد و در این راستا نقش مربیان بسیار سنگین و بهسزا است.»
صحرایی خاطرنشان کرد: «مدارس باید دانشآموزان با استعداد ادبی را به کانون معرفی کنند و بر اساس قانون در طول سال برای تقویت و رشد چنین دانشآموزانی بسیار دقیق برنامهریزی کنند.»
ارسال دیدگاه