یک دبیر با تجربه علوم:

معلم یک هنرمند است

تهران (پانا) - حمید فتاحی دبیر با تجربه درس علوم تجربی در گفت‌و‌گو با پانا شغل معلمی را هنر و معلم را هنرمند قلمداد کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم یک هنرمند است

حمید فتاحی دبیر علوم دبیرستان امام حسن عسکری علیه السلام منطقه ۱۵ در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص وظایف و تکریم مقام معلم بیان کرد: «معلم سر کلاس درس باید هم‌زمان چندین نقش را ارائه دهد. معلم باید همچون یک افسر پلیس نظم را سر کلاس برقرار کند. معلم، باید مثل یک بازیگر نقش بازی کند و با ایجاد موقعیت‌های مختلف به درک صحیح دانش‌آموزان از درس کمک کند و هم‌زمان به درستی مطالب را تدریس کنند. از همین رو باید به جمله زیبای شهید مطهری که معلم یک هنرمند است اذعان کرد.»

این معلم با تجربه درس علوم تجربی افزود: «مهم‌ترین رکنی که باید یک معلم از آن برخوردار باشد صداقت است. معلم اگر با دانش‌آموزانش صداقت داشته باشد، آنها نیز با او صادق خواهند بود و رابطه صمیمانه و صادقانه ای بین معلم و دانش‌آموز ایجاد خواهد شد. یک معلم باید ظاهر و باطنش یکی باشد تا دانش‌آموزان با او یک ارتباط خوب و دوستانه ایجاد کنند.»

حمید فتاحی اشاره کرد: «همه ی ما در طول زندگیمان تجربه داشتن معلم‌های بد و معلم خوب را در دوران تحصیلی داشته‌ایم. خاطراتی که از معلمی که تدریس و یا اخلاق خوب داشته، و یا بالعکس، خاطراتی که از تدریس و اخلاق بد یک معلم به جا مانده هیچگاه از ذهن یک دانش‌آموز پاک نخواهد شد و تا همیشه، در ذهن او نقش خواهد بست. از همین رو خود در طول زندگی کاری، سعی بر آن داشتم تا خاطرات یک معلم بد را در ذهن دانش‌آموزانم از خود به جای نگذارم و تا جایی که توان داشتم، سعی کردم بهترین عملکرد را در کلاس درس به نمایش بگذارم.»

وی گفت: «یک معلم باید تلاش کند، تا با استفاده از دوعنصر بسیار برجسته و حائز اهمیت دانش و تجربه سعی بر ازائه بهترین تدریس خود را داشته باشد. دانش و تجربه زمانی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند موفقیت‌های بسیار خوبی را رقم بزنند اما این عناصر بدون حضور یکدیگر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.»

وی اظهار کرد: «برخی از اوقات دانش‌آموزان از سخت گیری معلم خسته می‌شوند، معلمین در این سخت گیری‌ها خیر و صلاح دانش‌آموزان را در نظر می‌گیرند. معلم هر زمان که سخت‌گیری می‌کند، دو ماه بعد زمان جلسه آزمون را پیش بینی می‌کند و از همین رو با سخت‌گیری خود، دانش‌آموزان را برای آزمون‌ها آماده می‌کند.»

 

دانش آموز خبرنگار: امیر عباس امن زاده 

نویسنده : امیرعباس امن زاده عکاس : امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار