وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی توسط دولت محقق شده است

تهران(پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ضمن تبریک روز و هفته کارگر به کارگران سختکوش، خبر داد وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی توسط دولت محقق شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی توسط دولت محقق شده است

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر، اظهار کرد: در سال گذشته یکی از محوریت‌ها، توسعه اشتغال بود که به فضل الهی و همّت دولت، وعده ایجاد یک میلیون شغل محقق شد.

مرتضوی تلاقی روز کارگر و روز معلم را تلاقی بسیار شایسته‌ای دانست و این حسن تلاقی را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

وزیر کار در ادامه افزود: از نظر اسلام همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیانات خود به زیبایی به آن اشاره کردند، اسلام کارگر را عزیز می‌پندارد و این قشر زحمتکش را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند و به همین سبب است که پیامبر اکرم (ص) بر دست پینه بسته کارگر بوسه زدند. در واقع این کار پیامبر یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر و مسأله‌ی کار و تولید است.

مرتضوی با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: "کسی که خود را برای روزی خانواده‌اش به زحمت می‌اندازد مانند رزمنده‌ای است که در راه خدا می‌جنگد" و همچنین با بیان حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: "عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز آن کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است" ؛ بیانگر اهمیت کارگران شد.

وی درخصوص عملیات افتخارآفرین وعده صادق تصریح کرد: حمله هفت‌ماهه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار بیش‌از ۳۵ هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان به گردن همه سردمداران حقوق بشر مخصوصا استکبار جهانی و کشورهای نابخردی است که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند اما با کمال تأسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. این اقدام شجاعانه و مختصر نیروهای مسلح ایران که به عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، سبب شد که معادلات رایج بر جهان بازتعریف شده و دگرگونی ایجاد شود؛ نه فقط جهان اسلام بلکه بشریت تشنه به عدالت به این نتیجه رسیده‌اند که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر بودن رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها مبدل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار سال؛ وعده داد: به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم عزیز ایران اسلامی و به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، عرض می‌کنم که جامعه کار و تولید، کارگران و کارفرمایان عزیز دست در دست هم داده و امسال نیز مانند سال قبل که مقام معظم رهبری فرمودند رشد تولید، به جهش تولید توجه خواهیم کرد و فرمایش این حکیم فرزانه را بر دیده خواهیم نهاد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران در زمینه ثبات شغلی کارگران، خاطرنشان کرد: حضرت آقا در بیانات روز چهارشنبه فرمودند که نباید کارخانجات و کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود. در همین راستا خوشبختانه ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال توسط دولت به ظرفیت اسمی رسانده شده است. رابطه بین بنگاه‌داران و بانک‌ها اصلاح شده است و همچنین رئیس‌جمهور دستور داده‌اند که هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارخانه را ندارد و همچنین فرآیند صدور مجوزها به ویژه در حوزه اشتغال خرد و خانگی توسعه پیدا کرده است.

مرتضوی در پایان با ارائه گزارشی از مرکز آمار ایران بیانگر شد که نرخ بیکاری در ایران روند کاهشی دارد و در حال حاضر به ۸.۱ درصد رسیده است.

خبرنگار: محمدامین راست بندی

نویسنده : محمد امین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار