مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران:

تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم

تهران (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران با بیان اینکه تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم، تحقق آن را در توجه و اهمیت جامعه به فرهیختگان خود عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم

فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است و باید از ظرفیت این شوراها حداکثر استفاده را برای رسیدگی به مسایل و مطالبات فرهنگیان به کار برد.

به گزارش خبر گزاری پانا، محمد رضا رسولی، مدیر آموزش‌وپرورش منطقه یک تهران  در نخستین شورای آموزش و پرورش شمیرانات در سال جاری با اشاره به اهمیت روز معلم، اظهارکرد: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است و باید از ظرفیت این شوراها حداکثر استفاده را برای رسیدگی به مسایل و مطالبات فرهنگیان به کار برد.

وی با بیان اینکه تکریم علم نافع و معلم یعنی تکریم جامعه سالم و تحقق آن مستلزم این است که جامعه به فرهیختگان خود بها بیشتری بدهد، بیان کرد: انتظار می‌رود که امسال حسب منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی )، سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌های گذشته باشد.

محمدرضا رسولی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزش‌ها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به عنوان اسوه و موثرترین عنصر در این نظام نقشی بی بدیل در ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای تربیت آینده‌سازان و تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کند.

وی اعتلای فرهنگ عمومی در تکریم مقام معلم و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی وی در جامعه را از مهم ترین اهداف و برنامه‌های تکریم مقام معلم دانست و افزود: تحقق این هدف مستلزم ایجاد بستری برخاسته از اراده همگان و تولید و نهادینه‌سازی آن به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه خواهد بود. بنابراین حضور فعال و مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی، سازمان‌های مردم نهاد به ویژه مجموعه‌هایی که در اعتلای فرهنگ عمومی نقش و اثرگذاری ویژه‌تری دارند تحت مدیریت ستاد گرامی‌داشت مقام شامخ معلم به منظور دستیابی به اهداف فوق ضروری است.

نویسنده : سیدمحمد سیدنصراللهی عکاس : سیدمحمد سیدنصراللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار