معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

پیوند با قرآن موجب صفای دل‌ها و ضامن زندگی زیباست

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بی‌بدلیلی برای انس‌گیری نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان با قرآن است، پیوند با قرآن را موجب صفای دل‌ها و ضامن زندگی زیبا دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیوند با قرآن موجب صفای دل‌ها و ضامن زندگی زیباست

بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در ۲۰ هزار مدرسه و مراکز دارالقرآن به همت معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و کمیسیون توسعه فعالیت‌های بین‌المللی قرآنی، همزمان در بیش از ۱۵ کشور با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی (معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش)، سید‌احمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران) و جمعی از قاریان و حافظان رتبه‌های برتر کشوری در مسابقات مختلف در مسجد النبی(ص) شهرک آزادی برگزار شد‌.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در جمع قرآنی دانش‌آموزان با تأکید بر اینکه برگزاری محفل انس با قرآن‌ و مسابقات قرآنی و فرهنگی، نقش موثری در فرهنگ‌سازی این مهم در مدارس دارد، گفت: به برکت برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، مساجد و خانه‌ها، نور هدایت الهی در قلوب انسان‌های مومن ساری و جاری و طنین‌انداز شده است به‌گونه‌ای که زیبایی ایجادکننده این محافل و مراسم قرآنی، باطن، وجود، قلب فکر و ذهن انسان را درگیر انوار الهی می‌کند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان در دنیایی که تمام استکبار در صدد و تلاش برای انحراف فرزندان اسلام از مکتب ناب الهی هستند، بستری‌ مناسب برای ارتباط قوی و موثر جوانان و نوجوانان با آموزه‌های قرآنی است. چراکه در صحت و دقت آن هیچ شکی وجود ندارد و حتی به فرموده خداوند متعال در سوره حجر «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (ما قرآن را نازل کردیم و به طور قطع نگهدار هستیم.)

موسوی با تأکید براینکه ظاهر و باطن قرآن بسیار عمیق است، افزود: پیوند با قرآن موجب صفای دل‌ها و ضامن زندگی زیبا است. نوجوانان، دانش‌آموزان و فرزندان عزیز باید این محافل و مجالس را فرصتی برای مانوس‌شدن با قرآن کریم بدانند. زیرا حل تمام مشکلات و دغدغه‌های زندگی ما در پرتو قرآن کریم امکان‌پذیر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: امروز اگر شاهد ایستادگی ملت مظلومی همچون فلسطین و یمن در برابر استکبار جهانی هستیم، این ایستادگی در گرو نور و هدایت قرآن میسر شده‌است. چراکه قرآن، پشتیبان و سند مسلمانی ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن قدردانی از متولیان این محفل قرآنی به‌ویژه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همکاران فرهنگی آموزش و پرورش منطقه ۹ تهران عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت بی‌بدلیل برای انس‌گیری نوجوانان، جوانان، دانش‌آموزان و همه اقشار با قرآن است و امیدوارم برکت نور قرآن در زندگی همه دانش‌آموزان جاری باشد.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : مبین جوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار