معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۳:

انتخاب افراد اصلح با دو ویژگی تبعیت از رهبری و قانون مداری

تهران (پانا) - معاون ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران، با مهم شمردن انتخابات گفت، افراداصلح که دارای دو ویژگی تبعیت از رهبری و قانون مداری هستند، گزینه مناسبی برای انتخاب خواهند بود.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب افراد اصلح با دو ویژگی تبعیت از رهبری و قانون مداری

ابراهیم مجیدی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران در گفت و گو با پانا گفت: انتخابات در واقع یکی از عرصه های مهم در حوزه فعالیت های سیاسی هر فردی است که می توان شرکت در انتخابات را از زوایای گوناگون بررسی کرد. از لحاظ امنیت اگر اکثریت مردم شرکت کنند به طبع ما تاثیر آن را در امنیت می بینیم. در حوزه اقتصاد و فرهنگ افرادی که منتخب می شوند، می دانند که پشتوانه مردمی را  دارند و از سوی دیگر شرکت مردم برای فرد منتخب، این مسئولیت را در او ایجاد می کند که به واسطه پشتوانه ای که بدست آورده باید مسئول تر رفتار کند و باید بداند این رای که پشتوانه او می باشد موقتی است؛ و اگر آنها در راستای عهد و پیمانی بین مردم و خودشان قدم بر ندارند، مطمئنا شاهد این خواهیم بود که پشتوانه مردمی را از دست می دهند. این یک  بازی با حاصل جمع مثبت است که مردم هم می توانند  از برکات حضور شان ذینفع باشند.

وی با توجه به شرایط ایران در حال حاضر تصریح کرد: هم اکنون  ایران در منطقه از دو جهت شرق و غرب  درگیر جنگ است و حضور مردم باعت می شود که بیگانگان چشم طمعی به این کشور نداشته باشند. از سوی دیگر  حضور  مردم  در انتخابات، در آبادانی و توسعه و پیشرفت کشور اثرگذار می باشد.

دکتر مجیدی با اشاره به آیه ۳۸ سوره شوری افزود: انتخابات از دیدگاه ما یک امر قرآنی است «و امرهم شورا بینهم» به این معنی که انتخابات پشتوانه دینی دارد و برخلاف اینکه می گویند انتخابات از غرب آمده، در واقع در قرآن ذکر شده است. حتی درآموزه های خودمان هم وقتی می خواهیم  فردی را انتخاب کنیم، حتما باید با جستجو و  پرس و جو کردن از افراد مرجع، آنها را بشناسیم و یا خودمان باید به آن حدی برسیم که بتوانیم افراد اصلح را انتخاب کنیم؛ و یا اگر نمی توانیم، با نگاه به افراد شاخص جامعه، انتخابی درست داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر من دو عامل بسیار مهم است، یکی اینکه واقعا افراد منتخب چقدر از سیاست های کلانی که رهبری آنها را ابلاغ فرمودند پیروی می کنند و در خط رهبری هستند. چون در  این چهل سال آن جاهایی که مردم و مقامات پشت رهبری بودند موفق شده اند اما هرجا که در غیر این صورت بوده است، شاهد ضربه هایی بوده ایم. در نتیجه یکی از این شاخصه ها این است که واقعا چقدر افراد تابع رهبری اند، آن هم نه فقط لسانی، بلکه در عمل باید افراد تابع رهبری باشند و اگر این گونه باشد شاهد فساد و مقوله هایی مانند آن نمی شویم.

مساله دوم قانون است، افراد برای حضور در مجلس باید به قانون آشنا باشند. شناخت قانون بسیار مهم است؛ فردی که واقعا آشنا نباشد و تجربه لازم را نداشته باشد، ممکن است فریب و بازی دیگران رابخورد. ولی افراد با تجربه مانند نمایندگان دوره های قبل یا مسئولین و مدیران با تجربه و با سابقه و آشنا به قوانین بهتر عمل می‌کنند. برای خود من نیز سوابق افراد مهم است.

وی با تاکید بر این دو مورد و انتخاب اصلح تصریح کرد:  مورد اول در خصوص تبعیت از  رهبری جایگاه فرد را نشان میدهد  و در مورد دوم هم تجربه افراد باعث می شود دچار خطا و اشتباه نشوند و این دو ویژگی به انتخاب اصلح کمک می کند.

مجیدی بیان کرد: شرکت در انتخابات هم همان طور که رهبری فرمودند یک امر دینی و سیاسی است و انشاالله بتوانیم افرادی را  انتخاب کنیم که در مسیر خدا و صراط مستقیم باشند و در آن مسیر گام بردارند. نماینده هایی هم که انتخاب می شوند باید قدر این انتخاب را بدانند و بدانند که این مسئولیت زود گذر است و مردم امانتی را به آنها دادند که امیدوارم ارزش آن را بدانند و امانتدار خوبی باشند. این چهار سال زود گذر است و  تمام می شود و نماینده ای موفق خواهد بود که از خودش یک امر پسندیده و نیکی بجا بگذارد.

دانش آموز خبرنگار مهرناز  مهبد مقدم

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار