معاون تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۱۳:

اهمیت مشارکت سیاسی نسل جوان و نوجوان کشور و حضور پر شور آنها در انتخابات

تهران (پانا) - معاون تربیتی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ مشارکت سیاسی نسل جوان و نوجوان کشور و حضور پرشور آنان در انتخابات را پر اهمیت خواند.

کد مطلب: ۱۴۶۲۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت مشارکت سیاسی نسل جوان و نوجوان کشور و حضور پر شور آنها در انتخابات

نادر برزگر، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۱۳، ضمن تبریک ایام میلاد شعبانیه و تقارن آن با یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی ایران، انتخابات پر شور دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با رویکرد مردم سالاری دینی گفت: بحث انتخابات و مشارکت مردم یکی از موضوعاتی است که لازم است هر کشور برای پایداری و تداوم نظام سیاسی خود، انجام دهد. و انتخابات به تجربه بشری یکی از مهمترین ابزار مشارکت و حضور آگاهانه مردم برای تداوم نظام سیاسی است، به تبع با توجه به‌ رویکرد مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی، همیشه انتخابات با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در همه‌ی ارکان نظام صورت می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری انتخابات تقریبا هر دو سال یک بار وبا تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با شورای شهر و انتخابات مجلس شورای اسلامی با مجلس خبرگان رهبری عرصه  برای شرکت آحاد مردم و مشارکت آنها فراهم می شود و قطعا انتخابات عرصه ای است تا مردم نگاه و رفتار خود را با حاکمیت به اشتراک بگذارند. و به تبع آن هرچه مشارکت بالاتر باشد، یعنی مردم با نظام سیاسی همراهی بیشتری دارند و خودشان را در سرنوشت سیاسی کشور دخیل می دانند و حس می کنند باید در این عرصه حضور داشته باشند.

برزگر بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ما همیشه حضور حداکثری مردم در روستا‌، شهر و حتی خارج از کشور را شاهد بوده‌ایم و امسال هم الحمدالله پرشورتر و با حال و هوای خاص خود اتفاق افتاد. در این دوره هم با توجه به شرایط سیاسی کشور  ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را شروع کردیم و حدود پنج الی شش ماه است که کشور زمینه مشارکت را در مقاطع مختلف و برای اقشار مختلف جامعه آغاز کرده و کارهای رسانه ای و اجتماعی مناسبی در این زمینه شکل گرفته است.

برزگر تاکید کرد: یکی از نکات مهم مد نظر، مشارکت رای اولی ها و نوجوانان ما است که یک تمرین سیاسی برای آینده می باشد و در این مقطع آموزش و پرورش برای دانش آموزان سال دوازدهم که اکثرا رای اولی هستند، جشن تکلیف سیاسی مقارن با دهه فجر در سراسر کشور و با مشارکت تشکل های دانش آموزی و دانش آموزان به زیباترین شکل برگزار کرد و این همان فرهنگ سازی سیاسی است تا نسل آینده مشارکت سیاسی داشته باشد .

وی در خصوص مشارکت سیاسی نوجوانان ادامه داد: یکی از ارکان نظام حاکم برجامعه نهاد سیاسی است و ما باید از ابتدا کودکان و نوجوانان را با مشارکت سیاسی آگاهی بدهیم. به همین علت دانش آموزان از دوره متوسطه اول با انتخاب شهردار مدرسه و شورای دانش آموزی  و حضور در تشکل های سیاسی تقریباحضور در موقعیت های سیاسی مختلف را تمرین می کنند  و  بسیاری از این دانش آموزان مستعد، نهایتا به مجلس دانش آموزی راه پیدا می کنند. و این نکته حائز اهمیت است که نسل آینده ما درباره این مسئولیت خطیری که‌ در برابر کشور و آینده‌ی آن دارند آگاهی پیدا کند و همچنین حاکمیت زمینه حضور را باید برای این نسل فراهم کند تا به صورت آگاهانه بتوانند افرادی را که در بخش های مختلف سیاسی حائز شرایط شدند و مورد تایید مراجع و مر‌اکز مربوطه هستند را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی  منطقه ۱۳ در پاسخ به سوال ویژگی های انتخاب اصلح با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع گفت : به غیر از  اهمیت بحث انتخابات و حضور حداکثری نکته مهم دیگر که از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است، نحوه انتخاب و گزینش این افراد است همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار با رای اولی ها تاکید داشتند که ما باید شایسته گزینی کنیم یعنی افرادی را که شایستگی های لازم در احراز این مسئولیت دارند، به نسل رای اولی ها معرفی کنیم و آنها از بین تعدد کاندیداها، افراد اصلح و شایسته را انتخاب کنند، چون این موضوع واقعا یک تکلیف است و ما با انتخاب خودمان مسئولیت و فرایند تصمیم گیری یک ملت را به دست آنها می سپاریم. نفس حضور و مشارکت در عین حال که در سطح ملی مهم است ، اما مهم تر انتخاب افرادی است که بتوانند در عرصه های اجرایی و قانون گذاری رسالتی که در قبال مردم دارند انجام بدهند.

نادر برزگر در پایان با اشاره به حضور حداکثری مردم منطقه ۱۳ بیان کرد:  الحمدالله در تمام مناطق کشور از جمله منطقه ۱۳ ما حضور حداکثری مردم در شعبات اخذ رای را داشتیم . انشاالله که بتوانیم با حضور حداکثری مردم در این امر مهم سیاسی ضمانت و پایداری نطام سیاسی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشیم.

خبرنگار دانش آموز مهرنوش مهبد مقدم

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار