یک مهندس آی تی:

مهندس باید قدرت تجزیه و تحلیل بالا داشته باشد

تهران(پانا) - یک مهندس آی تی با بیان اینکه مهندس شدن در جامعه فعلی، کار سختی است، مهم‌ترین ویژگی یک مهندس برجسته را قدرت‌ تجزیه و تحلیل بالا دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۱۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مهندس باید  قدرت تجزیه و تحلیل  بالا داشته باشد

محسن محمودیان مهندس آی تی به مناسبت روز مهندس در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: یک مهندس باید قدرت تجزیه و تحلیل قوی داشته باشد  تا بتواند تمام مسیرهایی که در طول طراحی یا ساخت می‌تواند آن را شکست بدهد  تحلیل  و از شکست های بیشتر جلوگیری کند.

محمودیان درباره مهمترین وظیفه یک مهندس اضافه کرد:  مهمترین وظیفه یک مهندس به نظر بنده آن است که بهترین راه حل را برای راحتی و کم کردن هزینه ها پیدا کند حالا این عمل می‌تواند  در حوزه مهندسی کامپیوتر یا در ساخت ابرکامپیوترها  و یا در خصوص ساخت خودرو و خانه و... باشد.

محسن محمودیان درباره حس و حال خود  هنگام کار با کامپیوتر بیان کرد: کار با کامپیوتر حس بسیار خوبی دارد چون با کامپیوتر  میتوان بازی  و تفریح کرد،  میتوان از آن در آمد بسیار زیادی  کسب کرد و هم میتوان  مطالب زیادی یاد گرفته و  آنها را به دیگران آموزش داد در حالی که من حتی یک سرسوزن هم از آن سر در نمی آوردم حال میتوانم کار های بسیار مفیدی با آن انجام دهم.

محمودیان تایید کرد: من به حوزه های طراحی معماری  و دکوراسیون  های داخلی علاقه بسیاری دارم حال در  جوانی  به  مهندسی پزشکی مثل طراحی و تعمیر نگهداری تجهیزات، دستگاه های سی تی اسکن و ام آر آی روی آورده ام.

وی در درباره  تاریخچه مهندسی اظهار داشت: تاریخچه مهندسی به زمان کشف و طراحی چرخ بر می گردد زیرا  از آن به بعد لازم نبود وسیله ای را جهت حمل آن رو زمین بکشند و جابجا کنند  و این چرخه با اختراع دیگ بخار کامل تر شد و دیگر برای هل دادن آن چرخ نیازی به فرد نبود.

محمودیان تصریح کرد: ادیسون را الگوی مهندسی خود قرار داده ام زیرا بارها برای انواع اختراع های خود شکست خورد از مدرسه اخراج شد  از نظر معلم شاگردی تنبل بود و بارها از تولید و اختراعاتش راضی  نبودند ولی  او  هیچ وقت خسته نشد  و اختراع کرد.

وی درباره علت نامگذاری روز مهندس اذعان کرد: روز مهندس روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی  است زیرا او در حوزه های مختلف  علوم،فلسفه، منطق، ریاضی، نجوم و... آگاهی کامل داشت و اولین کسی بود که رصد خانه را ساخت و توانست  با آن ستاره ها را رصد کند چرخش ماه و خورشید و چرخش زمین و بزرگترین کتابخانه آن  زمان  را در  شهر مراغه تأسیس کرد کسی  خواجه نصیرالدین طوسی توانست از دست مغول جان سالم بدر ببرد خودش یک مهندس تمام عیار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنیای آی تی بسیار بزرگ و شاخه های فراوانی دارد و هر فرد با هر سلیقه ای میتواند با شرکت در دوره های آموزشی   آن را بگیرد  حال این آموزش و یادگیری می تواند در خصوص طراحی بازی های کامپیوتری، طراحی صفحات وب، طراحی و معماری ساختمان، طراحی ابر کامپیوترها، طراحی خودرو باشد  و همه با کامپیوتر قابل اجراست و می توان آزمون و خطاها را با خود کامپیوتر انجام داد و  هزینه های آزمون و خطا را به صفر رساند.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار