معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

‌‌‌‌‌‌برگزاری سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی

تهران(پانا) -سوگواره احلی من العسل نوجوانان عاشورایی؛ رهپویان حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام، در شهر تهران متناسب با شرایط کرونایی به صورت کاروان خودرویی (روضه خوانی مداحان نوجوان و گروه های سرود دانش آموزی) برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
‌‌‌‌‌‌برگزاری سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه سادات نقوی اعلام کرد: سوگواره احلی من العسل نوجوانان عاشورایی رهپویان حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام، در شهر تهران متناسب با شرایط کرونایی به صورت کاروان خودرویی(روضه خوانی مداحان نوجوان و گروه های سرود دانش آموزی) برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را الگو قرار دادن شخصیت حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان دانست و گفت: سوگواره احلی من العسل متناسب با شرایط کرونایی به صورت کاروان خودرویی و بهره‌مندی از بستر فضای مجازی خصوصاَ شبکه شاد در روز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ مصادف با ششم محرم برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه هماهنگی سوگواره سراسری احلی من العسل با اشاره به اهداف سوگواره «احلی من العسل» اظهار کرد: این برنامه فرهنگی با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت، شجاعت برگزار می شود.

گفتنی است این برنامه فرهنگی در واقع بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان واقعه کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام و تجلیل از مقام دانش آموزان شهید دوران دفاع مقدس است.

این مقام مسئول ادامه داد: پویش احلی من العسل با عنوان هر خانه یک حسینیه در بستر فضای مجازی(شبکه شاد) و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام در دل نوجوانان عاشورایی برگزار می شود. در ضمن در همه مناطق آموزش و پرورش شهر تهران غرفه هایی در سطح میادین یا ادارات مناطق ایجاد می شود که مداحان نوجوان به ذکر مصیبت اهل بیت علیه السلام و برپا داشتن این سوگواره خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار