برگزاری مراسم مجازی گرامیداشت آغاز هفته سلامت در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران

مشارکت ۱۷۶ هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه مجازی گرامیداشت هفته سلامت منطقه ۱۵ که با موضوع شعار جهانی بهداشت « ساختن جهانی عادلانه‌تر و سالم تر» تاکید کرد فرایند یادگیری زمانی به خوبی پیش می رود که حال خوب، یعنی سلامت جسمی و روحی وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۷۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۱۷۶ هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت در شهر تهران

جلسه مجازی مدیران، مراقبان و رابطان سلامت مدارس به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با حضور منصور سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، عباسی؛ معاون مرکز بهداشت شرق تهران و رادمنش مسئول اورژانس مرکز بهداشت، در شبکه آموزشی شاد به صورت آنلاین و پخش زنده برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سیف رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن تبریک هفته سلامت و تشکر از مدیر منطقه و کارکنان حوزه سلامت و پیشگیری و خیرمقدم به مدیران، مراقبین و رابطین سلامت مدارس، اظهار کرد: در این هفته لازم است در تمام مناطق با ارائه برنامه های متنوع یادآور زحمات مراقبین و رابطین سلامت و دانش آموزان سفیر سلامت بوده و از آنها تقدیر شود.

وی ادامه داد: اگر چه بیماری منحوس کرونا گرفتاری هایی در سطح جهان ایجاد کرده، اما نکات مثبتی را هم به دنبال داشته است، به عنوان مثال، امروزه اولویت اصلی آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است و در هر جلسه ای تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان می شود.

سیف خاطرنشان کرد: فرایند یادگیری زمانی به خوبی پیش می‌رود که حال خوب، یعنی سلامت جسمی و روحی وجود داشته باشد.

وی افزود: کرونا به ما یاد داد تنها یک دستگاه متولی سلامت جامعه نیست، بلکه همه اقشار، سازمان ها و نهادها باید مشارکت داشته و درکنار هم، سلامت یک جامعه را ارتقا بخشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران افزود: بنیان و اساس هر جامعه سلامت جامعه است اگر افراد سالم باشند قطعا جامعه مسیر توسعه را سریع تر طی خواهد کرد.

وی همچنین اذعان کرد: همه موظف و مسئول هستیم در بحث تامین سلامت جامعه به خصوص دانش آموزان قدم برداریم که زودتر این بیماری منحوس رخت بر بندد و سلامت به جامعه برگردد.

سیف در ادامه گفت: در بحث سفیران سلامت، بر اساس برش منطقه ای ۱۶ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم عضو سفیران سلامت هستند که براساس این آمار ۱۷۶ هزار دانش آموز به عنوان سفیران سلامت، در راستای ارتقاء سلامت جامعه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: به موازات همین فعالیت ها، جشنواره سفیران سلامت برگزار شد و دانش آموزان آثار خود را در قالب نقاشی و.... از هر منطقه ۲۰ اثر داوری، و به استان ارسال شد که از بین آنها ۱۰ آثار استانی معرفی شد که اسامی آنها به زودی به مناطق ارسال خواهدشد. و ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در وقت مناسبت از آنها تقدیر می شود.

وی ادامه داد: در پایان مجددا از تمامی کسانی که در عرصه سلامت با ایثار و از خودگذشتگی آرامش را در همه جوامع و کشورها ایجادمی کنند خصوصا از مدیران مدارس و مراقبین و رابطین سلامت تشکر می کنم.

در این جلسه شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه، ضمن تبریک هفته سلامت و خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: ارتقاء سلامت یک مقوله بسیار مهم و دغدغه تمام کشورها است زیرا سلامت عامل مهم در توسعه فردی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد می شود.

وی افزود: لازم است ما هم در راستای شعار هفته سلامت، گفتمان، خرد جمعی و پویش داشته باشیم و برای داشتن یک جامعه سالم تلاش کنیم.

شایان ذکر است در پایان جلسه از مدیران، مراقبان و رابطان سلامت و دانش آموزان فعال در حوزه سلامت و پیشگیری تقدیر شد.

گفتنی است هر ساله از اول تا ۷ اردیبهشت ماه به عنوان هفته گرامیداشت سلامت نام گذاری می شود و همزمان با ایام هفته سلامت، مراسم مجازی و نیمه حضوری تقدیر از رابطین و مراقبین سلامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مناطق ۱۹ گانه شهر تهران درحال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار