در جامعه اسلامی مدرسه باید بتواند به عنوان بستر رسمی خاستگاه ارزشهای اسلامی و ایرانی باشد

تهران(پانا)-مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹، تربیت را مهمترین و در عین حال یکی از پیچیده ترین امور بشری دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
در جامعه اسلامی مدرسه باید بتواند به عنوان بستر رسمی خاستگاه ارزشهای اسلامی و ایرانی باشد

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران، مراسم گرامیداشت هفته تربیت اسلامی با حضور هادی حنیف نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه و اعضای شورای پرورشی منطقه ۱۹ در سالن کنفرانس شهید سلیمانی این منطقه برگزار شد.

حنیف نیا در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای شایسته معلمان ایران، ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند و تلاش های بی دریغ مربیان، معاونان پرورشی، مشاوران و مراقبان سلامت این منطقه، تربیت را مهمترین و در عین حال یکی از پیچیده ترین امور بشری دانست و گفت: عمیقا معتقدیم که مسیر و هدف تمامی مباحث و مفاهیم آموزشی باید در خدمت و تعالی بخشی به کیفیت امر تربیت باشد و این مهم ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه امروزی است، زیرا که تغییرات مدام در سطح اجتماعی که از آن به عنوان تکانه ها و زلزله های اجتماعی نیز یاد می شود، بدون تردید تغییرات فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت. همین امر به تنهایی وظیفه مربیان و معاونان پرورشی و نیز تمامی ذی نفعانی را که دل در گرو تعالی ارزش های جامعه و نظام ایران اسلامی دارند مضاعف می کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش اصلی خانواده در فرایند تربیت، قالب ریزی شخصیت و جامعه پذیری دانش آموزان، تربیت را در حوزه نظری و نیز حوزه عملی ذاتا امری تدریجی دانست و گفت: رسیدن به فهم مشترک در حوزه های تربیتی، یکنواختی در حوزه تربیتی، نبود شاخص های نظری دقیق در سنجش حوزه های تربیتی، آمیخته کردن مباحث تربیتی با غم و اندوه، تحولات محیطی و کاهش اثربخشی فعالیت ها، گستردگی، تنوع و حجم بیش از حد برنامه های این حوزه نسبت به زمان در اختیار که باعث گرانی نقش مربیان و معاونان پرورشی می شود و اینکه نتوانسته ایم مهارت های حرفه ای مربیان این حوزه را در شاخص های مورد نظر و نیز آسیب های اجتماعی نوپدید ارتقاء ببخشیم، از مهمترین دغدغه ها و مسائل مهم حوزه پرورشی دانست و گفت: دلسوزان این عرصه باید با تحلیل، تبیین و برنامه ریزی منسجم راه را برای رسیدن به اهداف هموارتر کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹، یکی از راه های موثر تعمیق مفاهیم تربیتی را اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های شش گانه آن دانست و افزود: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تمامی سطوح و تبدیل آن به گفتمان مسلط جهت رسیدن به مدرسه صالح راه را برای تربیت نسلی متدین، اخلاق مدار، کارآفرین، با نشاط و شهروند مطلوب فراهم خواهد کرد، زیرا معتقدیم که مدرسه در جامعه اسلامی باید بتواند به عنوان بستر رسمی رویش و خاستگاه ایجاد و تعمیق بخشی ارزشهای اسلامی و ایرانی عمل کند و در نتیجه با اشاعه فرهنگ امید و معجزه باور راه را برای رسیدن به فرداهای روشن امکان پذیر سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار