برگزاری جلسات اتاق فکر معاونت آموزش ابتدایی منطقه11
تهران( پانا)- اکرم السادات موسوی، معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۱،به کارگیری شیوه ها ی تفکر علمی و منطقی و داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با مسائل مطرح شده و برنامه ریزی و اجرای آگاهانه ی فعالیت های علمی پژوهشی را از اهداف برگزاری جلسات اتاق فکر در این منطقه مطرح کرد.
اکرم السادات موسوی معاون آموزش ابتدایی منطقه۱۱، گفت: جلسات اتاق فکر مقطع ابتدایی با هدف پذیرش آگاهانه نظرات همکاران و تلاش در جهت پاسخگویی مسئولانه به نیازهای آموزگاران، مدیران و معاونین و به کارگیری شیوه های تفکر علمی و منطقی و داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با مسائل مطرح شده و برنامه ریزی و اجرای آگاهانه ی فعالیت های علمی پژوهشی و...است.
وی افزود: اتاق فکر معاونت آموزش ابتدایی منطقه ۱۱، سال گذشته با هدف استفاده از فکرها و ایده های همکاران خلاق در جهت بررسی برنامه ها و طرح های آموزشی و بیان ایده های نو در مسیر رفع و یا به حداقل رساندن مشکلات موجود و بالا بردن بازدهی اجرای برنامه ها و طرح ها در دوره ابتدایی ایجاد شد و محصول جلسات این اتاق، یافتن راهکارهای مناسب در جهت بهبود کیفیت اجرای برنامه های این دوره بود.
موسوی با اشاره به تصمیم گیری های اتخاذ شده در این جلسات گفت: برگزاری همایش انگیزشی برای کلیه نیروهای ابتدایی منطقه ۱۱، ایجاد کانال مشق عشق، تهیه نشریه نما۱۱، برنامه ریزی و تهیه محتوای جشنواره پایانی برنامه ویژه مدرسه، برنامه ریزی و شناسایی اساتید وتهیه محتوای آموزشی مناسب برای مهارتهای دهگانه زندگی از جمله اقدامات انجام شده است.
جلسه اتاق فکر در سال جاری با حضور موسوی، معاون آموزش ابتدایی، قزوینیان، کارشناس گروههای ابتدایی و نمایندگانی از مدیران، معاونین و معلمان خلاق و ایده پرداز مدارس منطقه تشکیل می شود.
در اولین جلسه سال جاری،موسوی ضمن تشکر از همفکری تمامی همکاران خلاق و فرهیخته گفت:این جلسات با هدف پذیرش آگاهانه ی نظرات همکاران،تلاش در جهت پاسخ گویی مسئولانه به نیازهای آموزگاران،مدیران و معاونین به کارگیری شیوه ها ی تفکر علمی و منطقی و داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با مسائل مطرح شده و برنامه ریزی و اجرای آگاهانه ی فعالیت های علمی پژوهشی و...برگزار می گردد.
در ادامه جلسه معصومی از آموزگاران ابتدایی منطقه، به عنوان دبیر جلسه، ابتدا راجع به اهداف و دستاوردهای اتاق فکر توضیحاتی داد و در ادامه با نظر خواهی و مشورت اعضا، به بررسی موضوعات مهم برای تشکیل جلسات اتاق فکر و دسته بندی آنها پرداختند و در نتیجه بیان مباحث مقرر شد که با در نظر گرفتن آسیب ها و نیازها و اهداف برنامه ها و طرح ها در سال جاری و بررسی کلیات طرح ها و برنامه های ابتدایی،عنوان جلسات مشخص شوند.
همچنین مقرر گردید با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع انگیزه معلمان برای اجرای طرح ها و برنامه ها و همچنین روشهای پیشنهادی جهت ایجاد انگیزه ی همه همکاران برای انجام فعالیتهای آموزشی و تقدیر از معلمان فعال با معرفی فعالیتهای برتر و خلاقیتهای آموزشی، شناسایی معلمان پر توان آموزشی و منتخب در اجرای بهتر طرح ها، از طرف مدیران مدارس، معرفی شوند و در مرحله بعد با تشکیل مجموعه کارگاه های بخشی، فعالیتهای برتر معرفی و اجرا گردند تا ضمن تشویق و تقدیراز معلمان، فعالیتهای ناب ایشان دیده و در کنار آن سایر آموزگاران نیز ضمن معرفی کارهای خود از این فعالیتها ایده بگیرند.
چگونگی اجرای کارگاه ها بعد از مشخص نمودن سرفصل های اصلی محتوای آن ها، توسط مدیران در هر بخش برنامه ریزی خواهد شد.
ارسال دیدگاه