سردار باستان در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور:

پیش‌بینی شرکت بیش از یک میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و امید

پورثانی: آموزش و پرورش مکلف است که همه دانش‌آموزان را به اردو ببرد

تهران (پانا) - سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، در نشست هم‌اندیشی راهیان نور که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری بیان کرد در سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در اردوی راهیان نور و پیشرفت و امید شرکت کردند که این موضوع در جای خود یک عملیات بزرگ فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی شرکت بیش از یک میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت و امید

به گزارش روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سردار مجتبی باستان، در نشست هم‌اندیشی راهیان نور که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری گفت: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در اردوی راهیان نور و پیشرفت و امید و... شرکت کردند که این موضوع در جای خود یک عملیات بزرگ فرهنگی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با تأکید بر این‌‍‌که این کار توفیق خدمت برای شهداست، افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده به دنبال برگزاری راهیان‌نور در تمام فصول سال هستیم تا به صورت تلفیقی با راهیان پیشرفت نیز برگزار شود. بنا داریم در اردوهای آتی، اولویت اردویی را با مدارس نیازمند به توجه بیشتر قرار دهیم.

وی به برگزاری اردوها در فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: باید با تولید محتواهای مناسب و جذاب، بخشی از فضای مجازی دانش‌آموزان را به نحو احسن پر کنیم. آموزش و پرورش در میان سایر دستگاه‌ها؛ بیشترین اعزام اردویی به راهیان نور و پیشرفت را داشته است که خروجی آن دانش‌آموز در تراز انقلاب خواهد شد.

باستان بر حضور مربیان و معلمان در این اردوها تاکید کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما در اردوهای آینده واگذاری برخی مسئولیت‌های درون اردویی به دانش‌آموزان است. تمرکز بر جهاد تبیین در قالب اردوی راهیان پیشرفت از دیگر ماموریت‌ها در برگزاری اردوها است. در مجموع در سال گذشته بیش از ۲۴۱ هزار دانش‌آموز به صورت ویژه از اردوی راهیان‌نور بهره‌مند شدند.

پورثانی: آموزش و پرورش مکلف است که همه دانش‌آموزان را به اردو ببرد

در ادامه محمدحسین پورثانی، یکی از بسترهای امید بخش و امید آفرین را اردوهای راهیان نور دانست و گفت: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزانی با هویت ملی و دینی داشته باشیم با ورود در این مسیر، میسر خواهد شد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور و پیشرفت اشاره کرد و افزود: طبق برنامه هفتم، آموزش و پرورش مکلف است که همه دانش‌آموزان را به اردو ببرد و یکی از تجلی‌گاه‌های این مهم؛ اردوی راهیان نور است. باید از ظرفیت‌های ریلی برای جابجایی دانش‌آموزان در اردوها استفاده کرد. این امر در افزایش مخاطبان اردو نقش مهمی دارد.

وی به بکارگیری ظرفیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: باید از  ظرفیت‌های شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری و دهیاری‌ها و حتی وزارت کشور نیز برای انجام بهتر و موثرتر این مهم بهره گرفت. تولیدات و محتواها در انجام این کار تاثیر مستقیمی روی جامعه هدف خواهد گذاشت.

رمضانی: امسال اردوی راهیان نور با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد

در ادامه نشست علی رمضانی، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوی راهیان نور باارزش‌ترین اردوی وزارت آموزش و پرورش است. خدا را شاکریم که کسی در راس وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است که خودش راوی راهیان نور است. یقین دارم که امسال اردوی راهیان نور با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: باید همه مدارس ما رنگ و بوی شهادت داشته باشد تا فرهنگ ایثار در میان دانش‌آموزان به عنوان الگویی برتر نهادینه شود.

صادقی: زمینه رشد و معرفت دانش‌آموزان را فراهم می‌سازیم

حسین صادقی بر ضرورت تبیین اهداف و عظمت اردوی راهیان نور تاکید کرد و گفت: تبیین رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های صورت گرفته در دوران۸ سال دفاع مقدس و تشریح زوایای مختلف و اهداف این موقعیت فرهنگی و تربیتی، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش است که باید به نحو شایسته‌ای صورت پذیرد تا نسل‌های آتی با ارزش‎‌ها، باورها و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوی راهیان نور فرصتی مغتنمی است برای دانش‌آموزانی که ۸ سال دفاع مقدس را ندیده‌اند و ما با برگزاری این اردوها زمینه رشد و معرفت دانش‌آموزان را فراهم می‌سازیم.

وی بر نقش رسانه در تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و افزود: ضروری است بسترهای امن برگزاری این اردوها فراهم شود و مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی با بکارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای درون و برون سازمانی خود در انجام این ماموریت، گام‌های مؤثری برخواهد داشت.

یزدان‌پناه: ضرورت برگزاری اردوهای یک‌روزه

علی‌نقی یزدان‌پناه نیز در ادامه با ارائه چند پیشنهاد گفت: جهت افزایش اردوهای دانش‌آموزی باید از ظرفیت‌ استان‌های درگیر استفاده کرد و به دنبال برگزاری اردوهای یک‌روزه بود. ضرورت دارد سهمیه بیشتری به استان‌هایی که فاصله مکانی زیادی تا مقصد نهایی دارند؛ داده شود.

مشاور تشکل‌های دانش‌آموزی وزیر آموزش و پرورش بر تدوین برنامه‌ای ویژه برای مربیان اردویی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هم استفاده کرد و برای آن‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدبیر کرد زیرا بسیاری از این نومعلمان جنگ را ندیده‌اند.

در ادامه این نشست، سردار قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج  بر استمرار و تعمیق‌بخشی و تمهید راهکارهایی تأکید کرد و گفت: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود به جهت نقش ارزشمند در حوزه تربیتی و امید‌آفرینی به صورت ویژه ورود کند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: همانطور که می‌دانید دفاع مقدس؛ سبب تحولات بزرگی در میان دانش‌آموزان در آن دوران شده بود. برگزاری اردوی راهیان نور و پیشرفت هم تأثیرات عمیقی در میان دانش‌آموزان گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار