صبح امروز در مدرسه شاهد حضرت زینب (س)؛

مراسم شور عاطفه‌ها برگزار شد؛ مشق همدلی در بهار تعلیم و تربیت

با شماره‌گیری #۱۲* در تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان مشارکت کنید

تهران (پانا) - مراسم شور عاطفه‌ها صبح امروز در سراسر کشور و به‌صورت نمادین در تهران به همت سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم شور عاطفه‌ها برگزار شد؛ مشق همدلی در بهار تعلیم و تربیت

این مراسم صبح امروز با حضور جعفر صباغیان قائم مقام و دیگر مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، علی فلاحتکار قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، یزدان‌پناه مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های دانش‌‌آموزی در مدرسه شاهد حضرت زینب (س) برگزار شد.

شور عاطفه‌ها امسال با شعار «‌مشق همدلی» (آینده‌ساز باشیم) در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

سازمان دانش‌آموزی در راستای تحقق و دستیابی به‌ اهداف ‌‌سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه ساحت اجتماعی و تقویت حس انسان‌دوستی و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان هر ساله با مشارکت کمیته امداد حضرت امام (ره) اقدام به برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور می‌کند که امسال تحت عنوان شور عاطفه‌ها برگزار شد.

این جشن که ابزار بسیار موثری برای ترویج فرهنگ انفاق بین دانش‌آموزان است، هر ساله در وهله اول با مشارکت دانش‌آموزان و سپس خیرین و آموزش‌و‌پرورش و اولیا و همه مردم برگزار می‌شود و البته باید برای آینده‌سازان این مرز‌و‌بوم به یک گفتمان عمومی تبدیل شود. 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم شور عاطفه‌ها که صبح امروز در مدرسه شاهد حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار کرد: چرا کمیته امداد وارد موضوع شور عاطفه‌ها شد؟ به خاطر تامین مایحتاج دانش‌‌آموزان و فراهم کردن زمینه ارتقای دانش‌‌آموزان به عنوان آینده‌سازان است تا بتوانید در آینده ایران تاثیرگذار باشید.

جعفر صباغیان ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر تحصیل و تهذیب تاکید فرموده‌اند. امروز در هر سطحی نگاه کنیم می‌بینیم که دانش‌‌آموزان ما به خوبی درخشیده‌اند. ما در کمیته امداد ۸۳۰ هزار دانش‌آموز داریم که امسال با همت همگان توانسته‌ایم بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک و کیف تقدیم دانش‌‌آموزان کنیم و امروز هم به‌صورت همزمان در سراسر کشور این کار در حال انجام است.

وی افزود: فرزندان گل من امروز با هم عهد می‌بندیم که ما در کمیته امداد و دوستان ما در سازمان دانش‌‌آموزی و هم وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا محرومیت‌ها برطرف شود و زمینه تحصیل شما فراهم شود. شما دانش‌‌آموزان هم با شهدا عهد ببندید که به جهت پیروی از خون شهدا و پیروی از جبهه مقاومت خوب درس بخوانید و تکالیف خود را خوب انجام دهید.

صباغیان گفت: ما از آموزش و پرورش و سازمان دانش‌‌آموزی که همواره در کنار کمیته امداد بوده‌اند تشکر می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: ما ایرانی‌ها دارای یک فرهنگ کهن و ریشه‌دار هستیم. از دیرباز نیاکان ما همیشه به فکر دیگران بودند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که نیاکان ما همیشه دنبال انجام کار خیر بودند و این کار ریشه در فرهنگ ما دارد.

علیرضا کریمیان ادامه داد: خوشبختانه سالیان سال است که با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش همگان در صدد هستند تا نیازها و مایحتاج دانش‌‌آموزان را تهیه کنند. خوشبختانه شور عاطفه‌ها امروز می‌تواند الگویی برای همکاری‌های فراسازمانی در دستگاه‌های دیگر باشد. 

وی افزود: امروز این مراسم ما همزمان شده است با موقعیتی خاص. خودم و همگان را توصیه می‌کنم به تحقق فرامین رهبر انقلاب درباره کمک به حزب‌الله. 

کریمیان گفت: همچنین امروز در راستای حمایت از حزب‌الله و تجدید میثاق با شهید مجاهد، تجمع ۲۰ هزار نفری دانش‌‌آموزان در میدان فلسطین تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ۴ فرزند شهید و تعدادی از دانش‌آموزان خیر و حامی بچه‌های ایتام، تقدیر شد.

همچنین در ادامه این مراسم از کتاب «دهکده داروهای دارویی» اثر دانش‌‌آموز ریحانه جلال‌زاده از دانش‌آموزان مدرسه شاهد حضرت زینب (س) رونمایی شد. 

در این مراسم همچنین از QRCODE مخصوص مشارکت در شور عاطفه‌ها در مدارس رونمایی شد. هر کدام از مدارس از یک کد اختصاصی برخوردار هستند و می‌توانند در این کار خیر مشارکت کنند.

شور عاطفه‌ها امسال با شعار (آینده‌ساز باشیم) در سراسر کشور برگزار خواهد شد و همگان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #12* و یا از طریق شماره کارت 6037997900001919 در این کار خیر و تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان مشارکت کنند. 

امروز همچنین در حاشیه این مراسم، نمازخانه مدرسه حضرت زینب (س) نیز رونمایی و گشایش یافت. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار