حجت‌الاسلام پورثانی مطرح کرد؛

دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، کنشگر و اثرگذار است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت‌ دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، یک دانش‌آموز اثرگذار و یک دانش‌آموز کنشگر است.

کد مطلب: ۱۴۷۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، کنشگر و اثرگذار است

‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی در آئین تکریم و معارفه دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در دیدار اخیر معلمان با رهبر معظم انقلاب ایشان چند نکته فرمودند. یکی از این نکات، تاکید و توجه بیشتر به رکن پرورشی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش است؛ حتی رهبر معظم انقلاب چند وظیفه مشخص را هم برای آموزش و پرورش در این راستا مشخص کردند.

وی توجه به آسیب‌های اجتماعی، هویت و امید‌آفرینی را از مهمترین وظایف معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت دانش‌آموزان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود. در‌خصوص هویت عقلانی هم ایشان بر شعارها همراه با حفظ هویت و توجه به مسائل عقلانی تاکید کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اینکه دانش‌آموز در کاهش آسیب‌های اجتماعی کار کند به ما نشان می‌دهد که دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، یک دانش‌آموز اثرگذار و یک دانش‌آموز کنشگر است و این اتفاق در تشکل‌های امینی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی شکل می‌گیرد.

پورثانی گفت: آن‌چه که اتحادیه انجمن‌های اسلامی را با دیگر تشکل‌های دانش‌آموزی متمایز کرده است وجود نماینده رهبری در این تشکل است. عنصر ناظر در بسیاری از تشکل‌ها و فعالیت‌های تربیتی مغفول مانده است؛ اما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این عنصر موجود است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین دانش‌آموز را تمام‌ساحتی و موجودی می‌داند که کنگشر است؛ گفت: ‌فعالیت اجتماعی و فرهنگی برای دانش‌آموز سود تربیتی دارد؛ ‌فعالیت در تشکل دانش‌آموزی یک اصل برای دانش‌آموزان است. باید آنقدر این تشکل‌ها متنوع باشند که دانش آموزان به یکی از این تشکل‌ها علاقه‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول باید دغدغه تربیت دانش‌آموز را داشته باشد؛ گفت: من شخصاً شاهد بودم که آقای رئیسی رئیس‌جمهور در ابتدای یک سفر استانی به وضعیت یک اردوگاه دانش‌آموزی رسیدگی کرد یا شاهد بودیم در این مدت سه ساله، رئیس جمهور ۴ بار با دانش‌آموزان دیدار داشته و با آنان ملاقات می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار