نامه ایران به دادگاه لاهه: اقدام فوری در برابر جنایات رژیم اسرائیل ضروری است

ضرورت اتحاد جامعه جهانی در برابر بی‌عدالتی‌ها و حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی

تهران (پانا) - سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران در هلند در نامه‌ای به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) خواستار اقدام فوری این نهاد حقوقی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نامه ایران به دادگاه لاهه: اقدام فوری در برابر جنایات رژیم اسرائیل ضروری است

هادی فرجوند در این نامه‌ از توجه و اقدامات «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد.

وی سپس به حملات اخیر این رژیم که به کشته و مجروح شدن هزاران غیرنظامی در لبنان منجر شد، اشاره کرد و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار این جنایات شد.

فرجوند تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به مدت یک سال با حمایت‌های آمریکا و دیگر کشورها، به ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه ادامه داده و اکنون جنگ خود را به لبنان گسترش داده است.

وی افزود: جنایات اخیر این رژیم در لبنان که به شکل گسترده‌ای علیه غیرنظامیان صورت گرفته، مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. این اعمال وحشیانه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه و جهان به شمار می‌آید و جامعه بین‌الملل باید به سرعت برای پایان دادن به مصونیت از مجازات و پاسخگویی مقامات این رژیم اقدام کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان این نامه، بر اهمیت اقدام جهانی برای توقف نقض‌های حقوق بشری و تأمین عدالت برای قربانیان این حملات تأکید کرد و خواستار اتحاد جامعه جهانی در برابر این بی‌عدالتی‌ها و حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار