هانی زاده در گفت‌وگو با پانا:

تحریم اخیر اتحادیه اروپا نشان‌دهنده همراهی و هم‌گامی اروپا با رژیم صهیونیستی است

سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و ژنو نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه تحریم اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران نشان‌دهنده همراهی و هم‌گامی کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی است، گفت این تحریم‌ها تاثیر زیادی بر مراودات ما نخواهد داشت.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تحریم اخیر اتحادیه اروپا نشان‌دهنده همراهی و هم‌گامی اروپا با رژیم صهیونیستی است

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا در خصوص سفر اخیر سیدعباس عراقچی به کشورهای منطقه، اظهار کرد‌: «سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور عرب منطقه در چارچوب تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از کشتار مردم غزه و مردم جنوب لبنان قابل ارزیابی است؛ با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی اخیرا با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی به کشتار مردم غزه و جنوب لبنان ادامه می‌دهد و متاسفانه هیچ یک از کشورهای منطقه و جامعه جهانی هیچ‌گونه اقدامی برای  جلوگیری از نسل کشی در غزه و جنوب لبنان به عمل نیاورده‌اند. این سفر در واقع برای ایجاد یک جبهه مشترک اسلامی عربی علیه رژیم صهیونیستی و همچنین ایجاد همگرایی بین ایران و کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: «سفری که عباس عراقچی به لبنان و سوریه داشت یک سفر کاملا پرمفهوم و چالش برانگیز است به اعتبار اینکه قبل از آن، رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که هر هواپیمای ایرانی که وارد حریم هوایی لبنان شود، مورد حمله قرار خواهد گرفت و پس از آن آقای عراقچی وارد فرودگاه بیروت شد و رژیم صهیونیستی جرات هیچ گونه اقدامی علیه هواپیمای حامل وزیر خارجه نداشت.»

هانی زاده بیان کرد: «در سفر وزیر امور خارجه به عربستان و قطر و عمان، آقای عراقچی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اطمینان دادند که ایران قصد برقراری گسترش روابط با این کشورها را دارد و سعی ایران بر این است که از طریق همگرایی مانع ایجاد تنش در منطقه شود. ضمن اینکه آقای عراقچی هشدار دادند که پرواز هواپیماهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در چارچوب هرگونه اقدام تجاوزکارانه علیه ایران با پاسخ کوبنده ایران همراه خواهد بود. کشورهای عرب منطقه اگر کمکی به حل مشکلات مردم غزه نمی‌کنند، حداقل اجازه ندهند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از آسمان این کشورها علیه ایران و محور مقاومت استفاده کنند.»

این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: «بنابراین این سفر پیام‌های بسیاری مهمی به همراه دارد و می‌تواند موجب شود که کشورهای عرب منطقه حداقل تحرکی برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی از خودشان نشان دهند.»

تحریم اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران تاثیر زیادی بر مراودات ما نخواهد داشت

وی درباره تحریم ۱۴ فرد و نهاد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا نیز گفت: «این تحریم‌ها نشان‌دهنده همراهی و هم‌گامی کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی است. در این شرایطی که ایران به شدت از مردم بی دفاع غزه حمایت می‌کند، اینگونه تحریم‌ها نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی در کشتار مردم لبنان و فلسطین چراغ سبز نشان داده‌اند. طبیعتاً این تحریم‌ها تاثیر زیادی بر مراودات ما نخواهد داشت. این اقدامات نشانه نگاه دوگانه غرب نسبت به پدیده تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی است که پیامدهای خطرناکی برای صلح جهانی خواهد داشت.»

هانی زاده در پایان ضمن اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و ژنو، خاطرنشان کرد: «سفر آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و ژنو نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. آقای قالیباف در سفر به لبنان پیام همبستگی دولت و ملت ایران با ملت لبنان را ابلاغ کرد. همچنین سخنرانی کوبنده ایشان در نشست بین المجالس در ژنو یک نوع همگرایی جهانی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. به نظر می‌رسد که تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از سوی اتحادیه بین‌المجالس و تلاش برای طرد رژیم صهیونیستی از نهادهای بین المللی می‌تواند موثر باشد و آقای قالیباف نکات بسیاری مهمی در زمینه مسائل منطقه و جهان و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بیان کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار