سئول: کره شمالی برای تخریب جاده‌های بین دو کره آماده می‌شود

تهران (پانا) - سئول در میانه تنش‌ها در شبه جزیره کره و آماده باش نیروهای نظامی دو کشور، اعلام کرد نشانه‌هایی یافته که کره شمالی آماده تخریب بخش‌های شمالی جاده‌های بین دو کره می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سئول: کره شمالی برای تخریب جاده‌های بین دو کره آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که فعالیت‌های مختلفی را در کره شمالی شاهد است که به ظاهر آمادگی برای نابودی جاده‌ها از جمله نصب نمایشگرها است.

لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: آنها صفحه نمایش‌هایی در جاده نصب کردند و در حال کار کردن پشت آن نمایشگرها هستند و آماده منفجر کردن جاده‌ها می‌شوند.

وی مدعی شد که نابودی بخش‌هایی از جاده‌ها می‌تواند امروز دوشنبه اتفاق بیافتد، اگرچه این مسیرها دیگر مورد استفاده نیستند.

لی اظهار کرد که ارتش اعتقاد دارد کره شمالی می‌تواند همچنین راکت فضایی پرتاب کند که از دید سازمان ملل متحد آزمایش ممنوع فناوری موشک دوربرد است.

وی بیان کرد که پیونگ یانگ ممکن است تحرکات کوچکی برای افزایش فشار به سئول انجام دهد.

در اظهارات سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی مشخص نیست که کره شمالی می‌خواهد چه میزان از جاده‌ها را تخریب کند.

صحبت‌های وی در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی به تازگی اعلام کرده است که کره جنوبی سه بار در ماه جاری میلادی پهپادهای حامل اعلامیه‌های تبلیغاتی را بر فراز پایتخت این کشور به پرواز در آورده است.

پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت تکرار این اقدام، با زور نظامی پاسخ خواهد داد. کره جنوبی از تایید اینکه آیا پهپادهایی را به سمت شمال ارسال کرده، سرباز زده اما گفته است که اگر امنیت شهروندانش تهدید شود، کره شمالی را به شدت تنبیه می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار