نخست وزیر اسپانیا:

جامعه بین‌المللی در برابر قتل عام اسرائیل سکوت نکند

تهران (پانا) - نخست وزیر اسپانیا از جامعه بین‌المللی خواست در برابر «قتل عام اسرائیل» در خاورمیانه، «حتی یک دقیقه بیشتر سکوت نکند».

کد مطلب: ۱۵۰۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جامعه بین‌المللی در برابر قتل عام اسرائیل سکوت نکند

به گزارش خبرگزاری افه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در جریان مراسمی در کاخ کنگره کاتالونیا به تشدید «بسیار جدی» جنگ در خاورمیانه در مواجهه با تهاجم احتمالی زمینی نیروهای اشغالگر صهیونیست به جنوب لبنان اشاره کرد و «عادی نکردن مرگ غیر نظامیان بی‌گناه» و «زیر سوال بردن دائمی حقوق بین‌المللی بشردوستانه بین‌المللی» را خواستار شد.

وی گفت: جامعه جهانی نمی‌تواند یک دقیقه دیگر در برابر کشتاری که متاسفانه به امری عادی تبدیل شده است، سکوت کند. زمان آن رسیده است که بگوییم بس است.

سانچز با اشاره به تلاش‌های اسپانیا با برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تاکید کرد مادرید «به مبارزه برای پایان دادن به جنگ» در غرب آسیا ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد: تعهد ما به صلح تزلزل ناپذیر بوده و خواهد بود و اگر جامعه بین‌المللی سکوت کند، صدای ما در دفاع از قانون و صلح بین‌المللی با قدرت بیشتری شنیده می‌شود.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، آتش‌بس در لبنان و خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای توقف تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه را خواستار شد.

آلبارس تاکید کرد: همه موظف به حفاظت از غیرنظامیان لبنانی هستند. وی افزود: صلح هدف ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار