هانی زاده در گفت‌وگو با پانا:

رژیم صهیونیستی درصدد بحران آفرینی در منطقه است

تهران(پانا) - یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درصدد بحران آفرینی در منطقه است، گفت این رژیم به مرحله‌ای حساس رسیده است و قصد دارد منطقه را به سمت جنگی گسترده بکشاند.

کد مطلب: ۱۵۰۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی درصدد بحران آفرینی در منطقه است

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله اظهار کرد: «از آنجایی که حزب الله یک نهاد خودترمیم است و قائم بر افراد نیست و به صورت شورایی اداره می‌شود، در درجه اول حزب الله جایگاه خود را در سطح منطقه حفظ خواهد کرد و به زودی دبیر کل جدیدی با توان نظامی و مدیریتی و سیاسی بالا انتخاب خواهد شد.»

وی افزود: «با توجه به ترور دردناک دبیرکل حزب الله که در واقع منطقه را به سمت بحران بزرگی سوق خواهد داد؛ این اقدامی است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی درصدد بحران آفرینی در منطقه است. طی روزهای آینده اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد و احتمالا اسرائیل کل منطقه را درگیر خواهد کرد. قطعاً شرایط امروز به گونه‌ای است که رژیم صیهویستی وارد بن بست شده است و نتانیاهو  تلاش می کند که این بحران را به خارج از مرزها انتقال دهد تا از این بن بست خارج شود. نتانیاهو به دنبال این است که برای نجات و طولانی کردن عمر سیاسی خود دست به ماجراجویی جدید بزند.»

این تحلیلگر مسائل منطقه اضافه کرد: «به نظر می‌رسد که حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان و همچنین آرایش نیروهای نظامی جنوب لبنان احتمال دارد که رژیم صهیونیستی وارد جنگ زمینی با لبنان شود.»

هانی زاده خاطرنشان کرد: «روز گذشته نیز رژیم صهیونیستی حملاتی علیه شهر الحدیده در یمن داشته است. به نظر می‌رسد این رژیم به یک مرحله حساسی رسیده است که قصد دارد منطقه را به سمت جنگ گسترده ای بکشاند. دور از ذهن نیست که پای بسیاری از کشورها به این بحران کشیده شود. جمهوری اسلامی ایران در شرایطی نیست که بتواند به صورت مستقیم وارد جنگ با اسرائیل شود. محور مقاومت با قدرت کامل در برابر این رژیم ایستاده است. موشک‌هایی توسط حشدالشعبی عراق، انصارلله یمن و حزب الله لبنان پرتاب شده است و فضا در اراضی اشغالی امنیتی شده است.»

وی با بیان اینکه باید ملت‌های اسلامی به کمک مردم لبنان و فلسطین بشتابند و مانع از ادامه کشتار مردم این کشورها شوند، گفت: «جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است و همواره کشورهای اسلامی را به وحدت دعوت کرده است اما برخی از سران کشورهای اسلامی اراده‌ای برای حمایت از غزه ندارند. بسیاری از ملت‌ها فهم بالایی نسبت به شرایط منطقه دارند. ملت‌های اسلامی با محور مقاومت و حزب الله هستند و تظاهراتی نیز شکل گرفته است. مساله این است که امروز شرایط در اراضی اشغالی کاملا بحرانی است و حدود یک میلیون نفر از ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین به سر می‌برند. رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است و در طول چند دهه گذشته نیز به همین صورت بوده و در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی تلاش کرده است پای قدرت‌های بزرگ جهانی را به منطقه باز کند و ترور سیدحسن نصرالله مقدمه‌ای برای این است که منطقه به سمت بحران جدید و جنگ فراگیر که احتمالا از کنترل بازیگران بحران‌های بین المللی خارج خواهد شد.»

لازم به ذکر است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (ششم مهر) به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شنبه (هفتم مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد. سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار