تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

تهران (پانا) - منابع خبری گزارش دادند که طی ساعات گذشته ،بیش از ۳۰ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه صورت گرفته و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت

به دنبال حمله وحشیانه عصر روز گذشته رژیم صهیونیستی شبکه العالم تصاویر اولیه‌ای از آثار حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت منتشر کرد. در این تصاویر گروه های امدادی درحال جستجو به دنبال نجات یافتگان احتمالی هستند.

طبق آخرین داده ها، درپی این حمله رژیم صهیونیستی که با ۱۰ حمله هوایی علیه ضاحیه جنوبی بیروت صورت گرفت، 2 تن به شهادت رسیده و حدود 80 تن دیگر مجروح شده اند. بنا بر ادعای منابع اسرائیلی هدف از این حمله وحشیانه ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بوده اما خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به حزب الله گزارش داد که سید حسن نصرالله در قید حیات بوده و در محل امنی قرار دارد.

منابع لبنانی ساعاتی پیش گزارش دادند که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر بیش از 30 مرتبه اقدام به بمباران مناطقی در ضاحیه جنوبی بیروت کرده است.

در این حملات محله الامریکان، الحدث، السان ترز، اللیلکی، الاجنجه الخمسه و الشویفات هدف قرار گرفته است.

حملات رژیم صهیونیستی به بیروت و دیگر مناطق لبنان همچنان ادامه دارد. منابع لبنانی اعلام کردند که حمله به بیروت با جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی انجام گرفته است.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در بیانیه ای مدعی شد: همزمان به اهداف مرتبط با حزب‌الله در جنوب و استان بقاع در شرق لبنان حمله کرده است.

رسانه‌های محلی در امروز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه الشبریحا در شمال صور، شهرکهای معرکه و البرج شمالی، عین بعال و السماعیه در جنوب لبنان و طاریا، النبی شیت و جنتا در بقاع شرقی را بمباران کردند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، چندین مناطق در البقاع در شرق لبنان نیز هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به ضاحیه خبر دادند.

در این حملات ساختمان مناطقی همچون «الکفاءات»، «الشویفات»، «الحدث» و «اللیلکی» در حومه جنوبی بیروت زیر آتش شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

محله «حاره حریک» در حومه جنوبی بیروت شامگاه جمعه هدف حمله شدید جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت که در جریان آن تاکنون ۶ غیر نظامی لبنانی شهید و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش می شود.

به دنبال این حملات، حزب الله لبنان نیز شهرک های واقع در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی قرار داد که بنا بر گزارش منابع صهیونیستی خسارت زیادی به این مناطق وارد شده است.

565eb953-b4bb-404e-a314-2a3f792016ac

بر اساس گزارش تایمز عبری، حزب‌الله به فاصله کوتاهی بعد از ساعت ۲۲ به وقت محلی دست کم ۳۰ موشک به سمت صفد شلیک کرد.

در عین حال، مقام‌های رژیم صهیونیستی گفته‌اند که دست‌کم ۲ راکت به هدف اصابت کرد و باعث ایجاد خسارت‌های شدید شد.

ویدئوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش را نشان می‌دهد.

در ادامه، مقاومت لبنان از هدف قرار دادن شهرک اشغالی کریات شمونه با انبوهی از موشک‌های فلق دو خبر داد.

برخی گزارش‌های خبری حاکیست همزمان با حاشیه جنوبی بیروت، جنگنده‌های اشغالگران اطراف بعلبک در شرق لبنان را نیز در سه نوبت هدف حمله شدید قرار داده‌اند.

IMG_0448

بر اساس آمار اولیه؛ شهادت و زخمی شدن ۷۸ نفر در ضاحیه جنوبی بیروت

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت تا کنون دو نفر به شهادت رسیده است و دست‌کم ۷۶ نفر زخمی شده‌اند.

«فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان هم تأکید کرد که ساختمان‌هایی که در منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت، مملو از غیرنظامیان بوده است.

مقام‌های وزارت بهداشت لبنان تأکید کردند که آواربرداری در محل حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش شمار شهدا و مجروحان بسیار بالاست.

خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای دست‌کم ۱۰ انفجار شدید در مناطق مختلف ضاحیه جنوبی بیروت در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار