معترضان در سوئد خواستار توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شدند

تهران (پانا) - معترضان به جنایات‌ رژیم صهیونیستی روز شنبه در استکهلم پایتخت سوئد تظاهرات کردند و نسل‌کشی این رژیم و کشتار کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

کد مطلب: ۱۵۰۳۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معترضان در سوئد خواستار توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه شدند

به گزارش آناتولی، گرتا تونبرگ فعال محیط زیست سوئدی نیز جزو پنج هزار نفری بود که در این تظاهرات شرکت کرد.

معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «کودکان در غزه کشته می‌شوند.»

تونبرگ در حاشیه این تظاهرات در جمع خبرنگاران گفت: هر کسی که می‌تواند کاری انجام دهد باید صدایش را بلند کند و هر اقدامی که برای متوقف کردن آن امکان دارد، انجام دهد.

وی تاکید کرد: سکوت در جریان یک نسل‌کشی یعنی همدستی با آن. ما باید نقشی ایفا کنیم، مثلات کشورهایی مانند سوئد باید شرکت‌های اسرائیلی را بایکوت کرده، سرمایه‌گذاری خود را قطع کرده و تحریم‌هایی اعمال کنند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۳۵۱ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین جمعه اعلام کرد از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۴۱ هزار و ۳۹۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۹۵ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار