روسیه: به اقدامات خصمانه ژاپن پاسخ سختی می‌دهیم

تهران (پانا) - وزارت خارجه روسیه جمعه شب اعلام کرد که به اقدامات غیردوستانه مقام‌های ژاپنی پاسخ سختی خواهد داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
روسیه: به اقدامات خصمانه ژاپن پاسخ سختی می‌دهیم

به گزارش تاس، این وزارتخانه گفت که لیودمیلا وروبایفا مدیرکل دپارتمان سوم وزارت خارجه روسیه و کاتسورو کیتاگاوا مدیرکل اداره امور اروپایی وزارت خارجه ژاپن جمعه دیدار کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، طرف روس در این دیدار هشددار داد که «فدراسیون روسیه مطابق منافع ملی خود همچنان به اقدامات غیردوستانه مقام‌های ژاپنی پاسخ‌هایی خواهد داد که شدید خواهند بود و توکیو آنها را احساس خواهد کرد.»

وزارت خارجه روسیه افزود که روابط دو کشور به دلیل «سیاست خصمانه و کوته‌بینانه دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن به پایین‌ترین سطح رسیده است.»

ژاپن در موضوع اوکراین با غرب همراه شده و خشم روسیه را برانگیخته است. پس از اعمال تحریم‌های ضد روسیه توسط توکیو در رابطه با وضعیت اوکراین، روسیه رایزنی‌های خود را با ژاپن در مورد موضوع پیمان صلح متوقف کرد.

مسکو همچنین از مذاکرات با توکیو برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی مشترک در جزایر کوریل جنوبی خارج شد و از تمدید وضعیت ژاپن به‌عنوان شریک سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در گفت‌وگوهای بخشی جلوگیری کرد.

از اواسط قرن بیستم، مسکو و توکیو مذاکراتی را برای ایجاد یک توافقنامه صلح انجام داده‌اند. دو کشور بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل اختلاف نظر دارند. این جزایر بین شمال هوکایدو و شبه‌جزیره کامچاتکا، در دریای اختسک در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. این جزایر در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار