سازمان ملل: اسرائیل کاروان امدادی ما را را با زور اسلحه متوقف کرد

تهران (پانا) - رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی یک کاروان سازمان ملل با اسلحه متوقف کرده و به خودروهای سازمان ملل را با بولدوزر آسیب رسانده اند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: اسرائیل کاروان امدادی ما را را با زور اسلحه متوقف کرد

به گزارش الجزیره،  فیلیپ لازارینی افزود: نیروهای اسرائیلی کارکنان سازمان ملل متحد که برای واکسن فلج اطفال در غزه حضور داشتند را بازداشت و تهدید کرده اند و مشخص نیست که فردا در شمال غزه پروژه واکسن فلج اطفال انجام شود یا خیر.

لازارینی در پیامی در ایکس گفت که کاروان سازمان ملل بلافاصله بعد از ایست بازرسی وادی غزه با تهدید به بازداشت کارکنان سازمان ملل و با زور اسلحه متوقف شد و افزود که « بولدوزرها خسارات سنگینی به خودروهای زرهی سازمان ملل وارد کردند.»

وی افزود: کارمندان فلسطینی و بین المللی که با این کاروان سفر می کردند بیش از هشت ساعت در بازداشت بودند اما اکنون آزاد شده اند و به سلامت به پایگاه سازمان ملل بازگشته اند.

به گزارش ایرنا, آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه هرگز چنین سطحی از مرگ و ویرانی را در غزه ندیده است، اعلام کرد که سازمان ملل پیشنهاد نظارت بر هرگونه آتش بس در غزه را داده است و خواستار پایان دادن به «بدترین مرگ و ویرانی در دوران تصدی خود» شد .

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از نوار غزه برسد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۹۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار