اعتراضات ۱۰۰هزار نفری جریان‌های چپ‌گرای فرانسه علیه ماکرون

تهران (پانا) - تظاهرات اعتراضی جریان‌های چپ‌گرای فرانسه علیه سیاست‌های رئیس جمهور این کشور، بالغ بر یک‌صد هزار نفر را در سراسر این کشور به خیابان‌ها کشاند.

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتراضات ۱۰۰هزار نفری جریان‌های چپ‌گرای فرانسه علیه ماکرون

به گزارش رویترز، به‌دنبال اعتراضات گروه‌ها و جریان‌های چپ‌گرا علیه سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، بیش از یک‌صد هزار نفر در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمده و خواستار استعفای وی شدند.

شبکه رادیویی «فرانس‌اینفو» با اشاره به داده‌های وزارت کشور فرانسه، اعلام کرد که بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی در پاریس با مشارکت حدود ۲۶ هزار نفر انجام شده است.

در این بین، ماتیلدا پانوت، رئیس فراکسیون حزب چپ‌گرای تسلیم‌ناپذیر در پارلمان فرانسه در شبکه «ایکس» نوشت که تنها در پاریس ۱۶۰ هزار نفر به خیابان‌ها آمده و در مجموع ۳۰۰ هزار نفر در سراسر فرانسه دست به اعتراض زده‌اند.

علاوه بر پاریس، در شهرهای نانت، نیس، مارسی، رِن و سایر کلان‌شهرهای فرانسه نیز تظاهرات اعتراضی گسترده برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، ماکرون را به «کودتا» و نقض اصول دموکراسی متهم کرده‌اند. معترضان بر این باورند که پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه، ماکرون باید لوسی کاسته که از سوی حزب چپ‌گرای «جبهه مردمی جدید» نامزد شده بود را به عنوان نخست وزیر منصوب می‌کرد.

آنها همچنین انتصاب میشل بارنیه که عضو حزب راست‌میانه جمهوری‌خواهان است را به سمت نخست وزیری مورد انتقاد قرار داده و بر این باورند که این اقدام به حزب راست‌افراطی «اجتماع ملی» نفوذ بیشتری می‌بخشد.

ژان لوک ملانشون، بنیانگذار حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر آغاز «حق قدرتمندترین‌ها» را اعلام کرد و از حامیان این حزب خواست تا برای مبارزه درازمدت علیه سیاست‌های ماکرون مهیا شوند.

ماکرون پنجم سپتامبر (۱۵ شهریور) بارنیه را به عنوان نخست وزیر فرانسه منصوب کرد. بارنیه جانشین گابریل آتال ۳۵ ساله‌ای شد که در ژانویه ۲۰۲۴ به این سمت منصوب شد و جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه لقب گرفت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار